Brood leren eten

Hallo!

Ik heb een vraagje over het leren eten van brood.

Mijn kleine is nu bijna 7 maanden en mag brood gaan eten.
Hoe zijn jullie hiermee begonnen? Lijkt me best eng. In eens zo'n stukje brood. Straks stikt ze er in.

Al vast bedankt!
 
Hoi,

Als je kleine stukjes snijd, en het stukje goed in de wang duwt, gaat het goed hoor! Kan zijn dat je kindje wel een beetje moet kokhalzen, dat komt door het reflex. Ze leert het vanzelf. Ik heb helemaal in het begin zonder korstjes gegeven, maar toen mijn zoontje er een beetje aan gewend was heb ik de korstjes eraan gelaten. Nooit een probleem geweest.

Succes ermee.

 
Juist eerst alleen een korstje geven. Daar gaan ze alleen op sabbelen. Is lekker stevig en plakt niet aan het gehemelte.

Gebruik geen heel vers brood, want dat plakt te veel.
 
Ik heb idd. eerst ook korstjes gegeven tussendoor om op te sabbelen. En als je brood gaat geven dan kleine stukjes en erbij blijven. Dat ging hier trouwens vanzelf goed. Ze waren helemaal blij dat ze iets nieuws kregen. Ze eten trouwens nog steeds goed brood.
 
Hierzo ook eerst korstjes gegeven en daarna het binnenste. Maar meneertje had al vrij snel door hoe het werkte! Met 6 maanden at meneer 1 boterham, hij is nu 10 maanden en hij eet 2 boterhammen.

Groetjes,

Miriam
 
In de wang duwen???
Dan vind ik het niet gek dat het arme kind zit te kokhalzen!

Ik laat mijn meisje het brood gewoon zelf pakken en in haar mond steken.
Soms steek ik het in haar mond, maar alleen als ze zelf haar miond open doet. Dan leg ik het op haar tong. Zo kan ze zelf bepalen of het brood haar mond in gaat of er weer uit.

Vers brood blijft idd erg plakken. Dus als het brood er verdacht snel in gaat even kijken of de mond echt wel leeg is voor je het volgende stukje aanbied.
 
de een adviseert eerst de korstjes en de andere weer het binnenste. Ik zou zeggen probeer het en kijken hoe jou kleine erop reageert.

Kirsten ging nooit kokhalzen van een stukje alleen als die te groot is en ze niet genoeg gesabbeld heeft. Dan werkt ze hem zelf naar voren en dan kan ze hem wel doorslikken.

En anders je vinger in de mond en eruit werken.
 
In de wangzak stimuleert het kauwen beter en daar gaan ze dus niet meer van kokhalzen deedee.
Kokhalzen bij een kind wat leert eten is heel normaal, al hoeft het niet te zijn dat ze het doen!
Korstje of klein stukje in de wang maakt niet uit, dat is wat jij/je kindje het prettigste vinden en idd vers brood plakt meer dus liever een dag laten liggen of uit de vriezer brood pakken!

Succes Gr MJ
 
Terug
Bovenaan