Brood of broodkorstje?

Lieve dames,

Ik vraag me iets af.....de berichten op internet etc vind ik namelijk nogal tegenstrijdig.

De èèn zegt: begin met het geven van een broodkorstje, omdat ze daar op kunnen sabbelen maar die van mij kennende, steken ze die hele korst in hun mond (ook al is het dan maar een klein stukje)
De ander zegt: nee, geef kleine stukjes brood ZONDER korst.

Aangezien Dean en Jack volgende week alweer een half jaar zijn en we daar dus mee mogen beginnen, vraag ik me af wie van jullie daar al mee is begonnen en wat jullie doen en hoeveel jullie qua brood geven?

Thanks! Liefs Lynn.

Ps: naam veranderd van Lynn30 naar Lynn32
 
hoi!
wij hebben Tess zaterdag een korstje gegeven. ze was gister 5 maanden. het was maar een klein stukje. wij beginnen wel met een stukje korst. daar kunnen ze zelf op sabbelen en er breekt dan telkens een stukje af. je moet er wel bij blijven, want ze willen het idd op een gegeven moment allemaal in hun mond stoppen! maar vaak geef je dat toch waar je zelf bij bent. als je gelijk brood geeft zonder korst dan proppen ze dat in hun gehemelte omdat ze ng niet echt kunnen kauwen en slikken, en je denkt: zo dat gaat goed!! en dan komt er ineens een hele bal brood uit dat mondje ;)! hebben wij dus ook wel eens gehad. wij beginnen dus met korstjes. en als je brood gaat geven, 'lekker' soppen in de melk, dan slikt het makkelijker door! :$ ze vinden het zelf niet vies hihi al ziet het er niet zo smakelijk uit! succes!! leuk hé weer een stapje!!
 
Logan krijgt af en toe gewoon een stukje brood zonder korst. Vraag me alleen af wat je op het brood mag doen.
Wel krijgt hij op zondag met soep eten en stukje korst van de stokbrood wat een feest hihi

 
haha ja schattig hé!! ze vinden het allemaal erg spannend en geweldig!
volgens mij kun je beginnen met smeerkaas of smeerworst. smeerworst zit alleen wel vol E-nummers volgens mij. jam kun je ook proberen mmmm succes gegarandeerd :)! geprakte banaan of ander fruit is ook super! en gezond! we gaan wel een lekkere tijd tegemoet: aardbeien, nectarines, perzik enz!
 
Nog niet begonnen...maar begin idd ook met een korst als wij aan het eten zijn zodat we hem in de gaten kunnen houden..... Leuk allemaal he die nieuwe dingen telkens!
 
Wij doen een combinatie van de rapely methode en gepureerd eten. Wat betreft brood krijgt Julia meestal een stuk zuurdesem-spelt brood van ongeveer 7 x 3 cm. Daar bijt ze zelf stukjes vanaf die ze verder fijn kauwt, gaat super!
 
Terug
Bovenaan