Brood of ochtendfles

<p>Hoi dames,</p><p> </p><p>Wanneer gingen jullie de ochtendfles afbouwen door brood te geven. Mijn dochter van 10 maanden drinkt nog prima haar fles hoor, maar lees overal dat ze op die leeftijd een boterham eten met een bekertje opvolgmelk..</p><p>Dan vraag ik me ook af hoe dat "bekertje" melk dan gegeven wordt. </p><p>Graag advies.. ?</p>

Hoi hoi, 
mn dochtertje is nu ook 10 maanden en ik geef een fles van 120 met 1 broodje+beleg. Ik merk aan haar dat ze der flessen een beetje ‘zat’ wordt. Tussen de middag krijgt ze ook 120 en in de avond voor het slapen gaan 150. Ze wilt echt niet meer. 

Toen mijn zoontje 10 maanden was. Kreeg die 1 boterham en een fles van 180+6
Uiteindelijk met 12 maanden de fles laten vallen en 1 extra boterham er voor in plaats 

Ik deed ook 120cc en 1 boterham. Vaak had ze aan een halve boterham wel genoeg maar dat is per kind verschillend. Ze is nu 2 jaar en eet met moeite 1 boterham s ochtends. Vind ik prima, ik vind 2 boterhammen als ontbijt ook best wel veel.. zelf eet ik er ook maar 1.
Ik vond 180cc + een boterham zoveel. 180cc is al een hele maaltijd, met een boterham erbij vond ik dat wat overdreven.
Toen ze 14 maanden was, die 120cc opvolgmelk vervangen door 120cc gewone koemelk. 

Ik ben ‘zo’n moeder’ die voor het gemakkie gaat en ochtends een papfles klaarmaakt. Heb een boterham geprobeerd, maar dat betekende ook kindlief (17 maand) een half uur eerder wakker maken om hem vervolgens vol verdriet te zien worstelen (letterlijk en figuurlijk) met een boterham. Ik ben geen ochtendmens en onder het motto choose your battles heb ik me bij deze strijd neergelegd. 
180 water met 5 schepjes en drie lepels granen en we hebben een uitgeslapen vrolijke vogel ‘s ochtends. Hij doet het er goed op en ik denk maar zo: geen puber die ik ken die ‘s ochtends nog een fles pap drinkt ;-) 

Ik ben vanaf 7 maanden 's ochtend brood/pap met een kleiner flesje melk gaan geven. Ik gaf eerst het broodje en daarna pas de melk. Onze zoon vindt melk uit z'n flesje nog steeds heerlijk (13 maanden). Nu hij makkelijk een fles melk en een broodje op kan, krijgt hij direct na het wakker worden z'n melk en als hij dan aangekleed is nog een boterham. 

Dank jullie voor de reacties. 
Ze krijgt nu 180 cc + 6 scheppen en 2 scheppen rijstebloem omdat pap met vezels hier niet werkt. En na wekenlang frustratie zijn we bij rijstebloem gebleven en dat werkt prima. Ik heb niet de indruk dat ze na de fles nog honger heeft. 
Fijn om te lezen dat er veel zijn die ook nog geen brood geven sochtends. Smiddags krijgt ze 2 boterhammen en daarna nog 120cc + 4 scheppen en dat gaat goed. Ik denk dat ik het maar afwacht tot ze het zelf aan geeft. Kan niet geloven dat het schadelijk zou zijn dat ze nog melk krijgt, volgens mij is dat nog steeds de belangrijkste voedingsbron. 

Dank voor jullie reacties! 

Terug
Bovenaan