Brood smeren

Hallo meiden,

Ik vroeg me af of jullie kids al zelf brood smeren en of snijden.
Jesse is daar wel mee bezig, smeren gaat best goed en snijden is nog moeilijk, maar hij mag dat van mij wel oefenen....

Gr Linda

Hoi Linda,

Maaike is het ook wel aan het proberen. Het gaat nog niet geweldig maar ik laat haar maar. Wel zijn we nu tussen de middag bijna een uur aan tafel maar goed is ook wel weer gezellig.

Gr Inge

hoi hoi,
ja Sarah wil dat ook graag en mag dat ook. Ze smeert en snijdt wel aardig maar voorlopig smeer ik nog even na haha. Het snijden gaat overigens bij het avondeten stukken beter bij aardappels en groente.
Ook wij oefenen nog vrolijk verder.

groetjes Tamar

Hi,

Onze Cas wil ook graag zelf smeren en snijden. Het ligt een beetje aan de tijd die we hebben of hij het zelf mag doen. 's Morgens bijv. nooit, maar 's middags of 's avonds mag hij altijd zelf "prutsen" met zijn eten.

Laatst las ik in GG dat er kinderen van een jaar of 6-7 zijn die dat dus gewoon nog niet mogen! Ik vind onze Cas wel erg jong, maar hij wil zo graag, nou laat maar zijn gang gaan, ook al wordt het een zooi, maar om het te verbieden? Nee, ieder kind heeft zijn eigen tempo en doet de dingen wanneer hij of zij graag wil. Ik zie mezelf geen brood meer smeren als Cas 7 is :)

Gr. Tamara.

Alice eet pas sinds kort een beetje zelf dus zelf snijden dat laten we nog maar eten. Ze moet eerst nog leren goed haar lepel in haar mond te steken......!

Terug
Bovenaan