Brood vanaf wanneer?

Dag mama's vanaf wanneer gaven jullie stukjes brood. Onze zoon is pas 6 maanden en fruit gaat soms goed soms niet, warm eten is hij nog niet dol op maar een soepstengel of broodkorst gaat gretig in het mondje. Wanneer gaven jullie stukjes brood met iets erop? En wat voor brood, onze zoon is een slechte poeper dus witbrood lijkt me dan geen goed idee?>
 
Hoi, onze dochter kreeg v.a. 7 maanden bruin brood(lichtbruin). In het begin in melk gesopt omdat ik als de dood was dat ze erin zou blijven...maar al snel zonder melk en steeds iets grotere stukjes. Eerst met alleen boter en later ook met smeerkaas/smeerworst etc. Die vezeltjes in het brood helpen hier heel goed met het poepen(ging hier best moeizaam).
 
Hoi,

Vanaf 7 maand krijgt onze zoon (licht)bruin brood. Direct met de korst eraan en in eerste instantie met een beetje boter en smeerkaas.
Zo langzamerhand breiden we het beleg wat uit (suikervrije stroop, smeerworst etc).
 
Wij zijn ook pas met brood begonnen toen onze zoon 7 maanden was. Lichtbruin. Eerst met niks erop, maar later margarine (ging er goed in) en nog later smeerworst, smeerkaas of appelstroop (ook favoriet). Ik vind 6 maanden nog wel wat jong. Hij kan beter eerst goed groente leren eten.
 
Terug
Bovenaan