Brood, vervanging voor..?

Hai,

Ik ben met Evi bezig met brood (ze vindt het niet erg lekker), maar als ze nu straks een boterham helemaal op akn, wat vervangt dir dan?
Ze krijgt nu 's morgens een fles, dan om elf uur fruithap met liga, dan weer fles en 's avonds warme hap.

Groetjes

Hoi,

Ik weet niet hoe oud je dochter is, zelf zijn we ook net begonnen met brood voor Noa (nu 7 maand).
Wij hebben ongeveer het volgende schema:

7.00       uur  fles 200 cc
10.00   uur fruithap (soms met halve liga erdoor)
12.00   uur paar stukjes brood om te wennen aangevuld met fles 200 cc (gaat vaak niet helemaal op.)
15.00   uur fles 200 cc (zal later liga plus diksap worden)
17.30   uur warme hap + danoontje
20.00   uur papfles (pyjamapapje) Uiteindelijk moet deze fles er af en zal de ochtendfles een papfles worden.

Bij ons zal de 12.00 uur fles uiteindelijk brood plus een bekertje melk naar behoefte worden.

Groetjes, Judith

Hoi,

Volgens mij vervangt die boterham niet een fles. Ik gaf hem bij mijn zoontje dan na het broodje, zodat je steeds meer naar 3 maaltijden en 2 tussendoortjes op een dag toe gaat.

Dus bijv.

7.00 uur     fles
10.00 uur     fruithap met evt wat diksap
12.00 uur     boterham met daarna een fles
15.00 uur      cracotte, soepstengel oid
17.00 uur     warm eten
19.00 uur     fles

Die warme maaltijd van 17.00 uur ben ik uiteindelijk gaan proberen te rekken totdat hij op een uur of 18.00 uit kwam en dan de fles nog voordat hij naar bed ging. Maar die viel ook vrij snel weg, omdat je volgens mij met 8 of 9 maanden langzaam aan mag beginnen met een beetje yoghurt.

Maar van het consultatieburo heb je een mapje toch, daar bij heb je een inlogcode voor op de website www.ikwordgroter.nl Als je daar bij de folders kijkt staat er ook een folder over voedingsadvies vanaf 6 maanden. Daar in staat precies wat de bedoeling qua bijvoeden, fles vervangen etc...een handige folder vind ik zelf.

Succes ermee!

Groetjes Kirsten

dit is ons schema! Lynn wordt 11 sept 8 maand

09.00 fles 210 cc 7 schep en 2 lepels bambix
10.30 fruit
12.30/13.00 fles 180 cc en een boterham
15.00/15.30 rijstewafel beetje drinken
17.30 200 gram groente en toetje

Hallo,

handig zo'n website! Helaas valt Yunio, bij ons het cb, er niet onder. Lijkt me soms toch best makkelijk. Al moet ik zeggen dat bij onze oudste het eigelijk allemaal vanzelf ging. Af en toe wel puzzelen, maar op één of andere manier kon hij zo klein hij was al goed duidelijk maken hoe hij zijn schema wilde hebben.
Ook nu bij Bente merken we dat ze haar ritme aan het veranderen is. Ze gaat nu 's ochtends echt niet meer slapen voordat ze haar fruit en een beetje water of sap heeft gehad. Dan om een uur of 11 een fles en dan rond 15 weer een fles.
En ook daarna, voordat ze aan het einde van de middag nog even naar bed gaat, wil ze echt eerst haar groente hebben. Dan om 18.30 nog een fles met wat rijstebloem en dan lekker slapen voor de nacht.
We zien wel weer wat de volgende stap wordt.

Wat betreft de vraag, die laatste fles kun je voorlopig blijven geven. Je zal op een gegeven moment de fles van 15.00 weg kunnen laten. Dit vervang je dan zoals kirsten al zei door een soepstengel oid en wat sap. In eerste instantie zal hij/ zij dan al vroeg een warme hap willen hebben, maar dat kun je steeds meer rekken totdat jullie gezellig met zijn alles kunnen eten. Bij ons werd trouwens geadviseerd om ipv een melkfles om 15.00 yoghurt te geven. Volgens mij heb ik dat nooit gedaan, en yoghurt atijd als toetje gegeven.

Groetjes Danielle (mv Bente 13.03)

Terug
Bovenaan