Brood voor een baby van 6 maand

Hallo ,

Ik merk aan mijn dochter als wij brood zitten eten dat ze dit ook wil nu heb ik een twee keer over een broodkorstje gegeven en dan sabbelt ze erop, maar ze krijgt er ook stukjes af en dat haal ik uit haar mondje en dan begint ze echt te huilen en dan geef ik haar een nieuw stukje.
Ze kan nog niet zelfstandig zitten en ze heeft ook nog geen tandjes.
Wat zouden jullie doen?

Groetjes Willy

Hoi,

Als het zo duidelijk is dat ze het wil, mag ze het gewoon hebben, zorg gewoon dat de stukjes heel klein zijn, kauwen doen ze zowiezo niet met de tandjes dus dat maakt eigenlijk niet uit!

Gr MJ

Ik had trouwens ook een topic over brood, daar staat op welk kind wat krijgt en bij de meeste ook hoe oud ze zijn, misschien heb je daar ook iets aan!

Hoihoi,

mijn zoontje is nu 7,5 maand en krijgt sinds 2 weken brood. hij vind het heerlijk en sabbelt er lustig op los. hij heeft nog geen tandjes en dat zit er voorlopig ook nog niet aan de komen.
het gaat heel goed met het brood heel soms verslikt hij zich als het stuk waar hij op sabbelt nog te groot is maar hij het al wel door slikt. maar goed ze moeten leren eten. net zo goed grote stukken dus als ze zich een keer verslikken is dat helemaal niet zo erg. vooral niet als ze het zelf goed kunnen ophoesten en daarna weer kauwen en dan weer doorslikken. ik zou gewoon brood geven en je kunt best met de korst eraan geven als je alles maar in kleine dobbelsteentjes snijd dan gaat het wel goed!
succes ermee.

Groetjes, Christien mama van Kelwin

je bent ook geen tanden nodig om te kauwen hoor, mijn buuv is geheel tandloos en heeft ook geen kunstgebit, maar die eet zelfs vlees.

Je kunt haar evt lekker op schoot nemen, zorg dat ze goed rechtop zit, dan is de kans op verslikken het kleinst (denk maar ns aan jezelf als je liggend iets probeert op te eten/drinken).

Onze Leyla heeft twee tandjes voorin onder (maar goed dat zijn snijtanden, dus ook niet voor het kauwen) en die krijgt een broodkorstje en dat vindt ze heerlijk. Zorg wel voor wat droog/oud brood, dat wordt namelijk korrelig tijdens het eten, ipv vers brood wat nog wel ns een deegbolletje wordt.

Hoi,

Ze mogen inderdaad al stukjes brood (wij gaan dit weekend starten, Nika is  bijna 7 maanden). Bij mijn oudste dochter gaf het cb me een goede tip; de stukjes brood  klein snijden (dobbelsteentjes) en in de wangzak van je kindje duwen, dan wordt het wat weker en kunnen ze het vaak prima doorslikken. En geen paniek als ze een keertje gaat kokhalzen, het ziet er akelig uit maar kan geen kwaad. Succes!

Groetjes,
Myrna, mv Isis en Nika

Terug
Bovenaan