Brood

Mijn dochter wordt bijna 8maand, nu biedt ik al menige tijd brood aan.
Dit wilt ze absoluut niet eten. Zet haar lippen stijf op elkaar, geef haar ook elke keer een korstje alleen dit houdt ze even vast en gooit dit dan aan de kant. Sabbelt er dus absoluut niet aan, ook laten zien dat ze erop kan sabbelen. Niets helpt!

Wat is jullie tip om toch iets van brood binnen te krijgen want mevrouw de ontlasting is ook niet geweldig.. heeft daarvoor probiotica en lactulose, nu is het redelijk op orde maar vezels zou voor haar best gewenst wezen.
 
Je kan proberen om het op een lepel te geven. Met een fruithapje erop gesmeerd of gedoopt in de melk. Dat ze langzaam went aan de structuur en niet door heeft dat je haar brood geeft
 
Vezelrijke crackers proberen wat ze zacht kan sabbelen. Mijn dochter weigert ook brood. Ze is nu net 1 en sabbelt al maanden op volkoren crackers. 
 
De eerste keren heb ik het in de melk(borstvoeding) gesopt.

Ik heb ook weleens gehoord door het fruithapje doen en dan steeds minder fruit en steeds meer brood zodat ze er langzaam aan wennen.

Hier is ze trouwens ook geen fan van droog brood. Als ik er margarine of 100% pindakaas op smeer lust ze het beter,
 
Heb je ook verschillende soorten brood geprobeerd? Je zou het misschien niet verwachten, maar die van ons heeft een vreemde(?) voorkeur voor heel donker brood en desem...
En als het écht niet lukt.. om vezels hoef je je niet zo snel zorgen te maken, als de kleine wel gewoon pap, groente en fruit eet...
 
Met 8 maanden eventueel broodpap geven.
Wij deden bijvoorbeeld kunst melk (gewoon de hoeveelheid die mocht) met brood pureren, wanneer het brood er niet in ging.
Ze vond het heerlijk en kreeg zo toch dr vezels binnen.

 
Vezels zitten ook in andere dingen, zoals fruit en ontbijtgranen.
Met name jodium wordt in Nederland speciaal aan brood toegevoegd, omdat ons voedsel daarvan te weinig bevat. Verder heb je brood niet per se nodig.
 
Terug
Bovenaan