Brood

Hoi ik wil mijn Duncan laten wennen aan brood. Nu lees ik dat jullie hiervoor een korstje geven om erop te sabbelen. Moet dat nu bruin brood zijn of gewoon wit? En geven jullie dit gewoon als tussendoor?
En nog een vraagje.........

Ik wil de middag fles vervangen voor een bord pap. Dan kan hij zometeen de ene dag pap en de andere een boterham of zo. Maar na dat bordje pap geven jullie dan gewoon opvolgmelk te drinken? Want als ik het bordje pap met 200cc opvolgmelk maak en dan nog eens melk geef? Wordt het dan niet teveel? Of moet ik pap maken van 100cc en nog eens 100cc melk te drinken geven?
Pffff, dat waren de vragen. Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Gr. Desi mv Duncan
 
Hoi Desi,

Ik gaf tussen de middag altijd pap. De ene keer van 200 ml melk en de andere keer van 100 ml en de rest melk. Ligt eraan hoe moe dat ze was of hoeveel honger ze had.
Als hij nou veel honger heeft en je komt met een lepeltje aan gaat het waarschijnlijk niet snel genoeg. Tenminste dat was bij ons.
We zijn van de week begonnen met een boterham om een uur of 12. Ik geef heel licht bruin brood. En dan breek ik steeds een stukje af. Nu ga ik beginnen met 's morgens pap.
Een korstje brood heb ik ook wel eens gegeven om te soppen, maar dat deed ik als tussendoortje.
Hopelijk heb je er wat aan!

Groetjes Laura
 
ik zou bruinbrood geven, althans dat advies kreeg ik van het cb, want witbrood zit niets aan voedingsstoffen in, dat is allen maar lekker. Ik zou inderdaad 100 cc pap maken en de rest laten drinken, niet nog eens een fles er naast, dat wil duncan wrs toch niet maar dat is ook wel erg veel.

gr sandra
 
Hoi Desi,

Over dat brood, wesley had nog nooit brood gehad toen ik het hem ging geven i.p.v. een volle fles. Eerst hele kleine stukjes fijn bruinbrood. Even in zijn wwangetje gestopt en het ging prima. Af en toe verslikte hij zich even, maar voor de rest ging het perfect. Nog 12 ml opvolg melk er achteraan en ook dit ging goed. Dus gewoon wat proberen. Hij kreeg altijd 's morgens pap van 110 ml opvolgmelk en de rest erna gewoon in de fles. Tot hij zelf wat aangaf dat hij die fles niet meer wilde, hebben we van de hele 200 pap gemaakt en dat vond hij helemaal goed. Dus sinds die tijd krijgt hij de melk helemaal als pap.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Cindy
 
Terug
Bovenaan