Brood

Ik wil beginnen met een plakje brood tussen de middag, maar hoe moet ik dat gaan introduceren? Ik heb het al in hele kleine stukjes gesneden en er wat opvolgmelk bijgedaan maar dat is nog niet echt een succes. En een korstje in de hand geven vind ik best wel eng, ben bang dat ze er in stikt. Naast haar broodje moet ze dan ook nog gewoon een flesje opvolgmelk natuurlijk, maar dat krijg ik er met geen mogelijkheid meer in als ze een plakje brood op heeft. En als ik haar eerst haar flesje geef wil ze haar broodje niet meer! Hoe hebben jullie dat gedaan? Alvast bedankt!
 
tja,mijn dochtertje kreeg het korstje brood wel goed weggekauwd,en heb eerst de stukjes door de melk gehaald,en ook dat ging goed,misschien dat je wat meer tijd tussen brood en fles kan laten zitten,ik deed altijd rond 11.30uur brood,en dan rond 1uur de fles en dan lekker naar bed.
en je moet het korstje brood gewoon een keer laten proberen.\,ze stikken echt niet zomaar hoor ha ha,succes
 
Ik snap dat je het best eng vindt om voor het eerst brood te geven. Je moet er altijd bij-blijven. Je kan inderdaad het beste beginnen met een korstje, zodat ze kunnen wennen aan het brood. Ook kan je hele kleine stukjes maken en die dan in de mondhoek stoppen. Voordat je er een nieuw stukje indoet kijk dan wel even goed of het mondje leeg is. Kinderen houden ervan om te "hamsteren". Het is inderdaad handig om even een half uur te wachten met de fles, en misschien is het een tip om iets minder fles-voeding te geven? In ieder geval succes en laat je weten hoe het gaat?
 
Terug
Bovenaan