Brood

Hoi mijn dochter is ruim 7 maanden maar ik kan geen stukje brood naar binnen krijgen..heb ook geprobeert om het eerst te weken in de voeding maar hoe klein ik de stukjes ook geef..ze zit te sparen in d'r mond en tja dan krijgt ze het helemaal niet meer weg..en stikt er bijna in zodat ik haar voorover moet leggen om het uit haar mond te laten vallen..

tussen de hapjes zit ook erg veel tijd en ze blijft maar kauwen en kauwen..dan stopt ze dus denk ik dat het weg is maar dat is dus niet zo...
heb het nu al een aantal dagen geprobeert maar het wil echt niet lukken "bleh"

Ook zit ze nog op 4 flessen per dag hoort er intussen niet eentje af te gaan??

Alvast bedankt voor jullie reacties
Groetjes Debby
 
Mijn zoontje van 10 maanden zit ook nog op 4 flessen per dag. Kauwen is ook niet zijn sterkste kant, de 8 maandenpotjes moet ik eerst nog pureren voor hem en meestal eet hij gewoon 6 maandenpotjes. Brood lukt ook nog niet echt. Gewoon blijven proberen en langzaam opvoeren, het ene kind zal hier sneller in zijn dan de ander. En vooral niet teveel haast hebben, laat haar nog maar even als het nog niet lukt.
 
Hoi,

Heb je al eens geprobeerd om een zachte korst te geven gewoon in haar handje vaak vinden kinderen dat lekkerder en kunnen ze zelf doseren hoeveel en hoe snel ze eten.

En mini rijstwafeltje die smelt ook heel snel.

groetjes
 
Ons zoontje is 6 1/2 maand en krijt het volgende

8.00 200 cc + nutrix en vanaf 7 maanden bambix
10.30 een fuithapje (groot potje)
12.00 220cc
1600-16.30 groente hapje en een kwartiertje erna een danootje start
(hij mocht yogurht maar vond hij niks aan)
19.45 230cc
en daar heeft hij voldoening mee
dus ik zit op drie flessen sinds 2 weken
succes ermee
 
Ik ben de anoniem van 28-08-2004 13:02:41 en ook die minirijstwafeltjes lukken nog niet bij mijn zoontje. De korrels zijn te groot en hij gaat er van kokhalzen en uiteindelijk ook overgeven. Op het cb zeiden ze dat er achterin de keel een stukje is dat soms nog wat moet oprekken, vandaar dat ik zei langzaam opvoeren en anders nog maar even laten. Ooit zal het je kind wel lukken hoor, dus gewoon niet teveel haast hebben.
 
mijn dochtertje kim is nu ruim 8 mnd en het brood wil ook niet bij haar. Ik kreeg het advies van het db dat gewoon nog even achterwege te laten en haar 's middags pap te geven, en af en toe een stukje brood. pap en brood staat nl gelijk aan elkaar (brood dan wel met wat melk erbij natuurlijk). Kim krijgt dus 's ochtends en 's middags pap, en haar enige melkfles is nog die ze krijgt voordat ze naar bed gaat om 19.30 uur. rond 17.30 uur krijgt ze een warme maaltijd (8 mnd potjes of geprakt) met volle yoghurt na of ander toetje.

gr sandra
 
Terug
Bovenaan