brood

hoe zijn jullie eeb broodje gaan introduceren? mijn dochter vind er niet veel aan. krijgt met moeite ongeveer een half boterhammetje op. moet er ook nog heel veel melk bij doen anders wil ze het helemaal niet. wordt soms een beetje kriegel van die continue strijd om het naar binnen te wurgen. wat voor beleg mag er op?
 
Hallo,

Mijn dochtertje had heel snel door dat een boterhammetje erg lekker was. De eerste dag kreeg ik er een kwart in, de tweede dag een halve en sinds de derde dag een hele (inclusief korstjes). Ze is 7 maand, maar op advies van het cb krijgt ze een broodje (ivm het vele spugen op vloeibaar eten).
Jam valt bij mijn dochtertje voor een keertje tussendoor goed in de smaak, maar over het algemeen krijgt ze smeerkaas (smeerworst krijgt ze vlekken van). Ik vind hartig wel erg belangrijk.
Ik zou er geen drama van maken in ieder geval.

Groetjes van Mieke
 
misschien helpt het om een ander soort brood te geven?? bij de natuurwinkel hebben ze wat steviger brood dat vindt mijn zoon lekkerder dan 'ons' brood.
 
Mijn dochter van 7,5 mnd eet al paar dagen brood. Ik ben begonnen met hele kleine stukjes direkt in haar mondje doen. Ze vond het meteen gaf. Nu eet ze bijna hele boterham (licht bruin of wit van Blue Band Goede Start) zonder korstjes besmeerd met beetje margarine en kinder smeerkas.Daarna krijgt ze melk uit een beker.
 
hier ook boterhammenworst en runderrookvlees. een keertje had hij zelfs kalkoenfilet op brood omdat oma dat toevallig als enige in huis had. verder ook smeerkaas en smeerleverworst.
Hij is nu bijna 8,5 maand.

groetjes!
 
Hoi

\ik ben begonnen met witbrood en kleine stukjes in melk gedoopt. Al snel over op gesmeerd brood. Ik doe er smeerkaas, leverpastei, kipfilet, kaas en af en toe pindakaas. Teveel zoet schijnt niet goed te zijn zo vroeg al, volgens het cb.
Na een tijdje ben ik over gegaan op bruin brood.
Ik zal er als ikjou was ook niet zo'n strijd van maken. Misschien helpt het als je een paar dagen even geen brood doet en het dan weer opnieuw probeert. Succes ermee.

Groetjes Ria
 
Terug
Bovenaan