brood,

Hallo
Mijn zoon is net 9 maanden en is prima op gewicht nu krijgt hij af en toe al brood en ik wil hem nu tussen de middag een broodje gaan geven en dan s,morgens zijn fruit(rond een uur of 10) hij zit nl nog op 4 flesjes en dan moeten er natuurlijk onderhand drie worden;hij was heel licht bij zijn geboorte en is helemaal bijgekomen .Maar geef je hem dan bij het broodje een beetje melk erbij in zijn flesje of bekertje en welk flesje kan je dan het beste laten vervallen? Waarschijnlijk die van half 11,denk ik . Hij krijgt nu 7 uur 11 uur 3 uur en 8 uur een fles.die van 7 uur met bambix, wie heeft er advies?
 
Hoi, mijn dochtertje is net 8 maanden en krijgt ook nog steeds 4 flessen.(7800gr/70cm..niet zo groot dus).
Ze krijgt nu op de volgende tijden eten;
6.30ufles/10.30u fruit/12.00u boterham+fles/15.00u fles/16.30-17.00ugroente+yoghurt/18.00-18.30u fles. Ze drink naast de melk bijna niets.Langzaamaan begint ze nu beetje water te drinken.Geven dit uit een bekertje. Als het "extra" drinken beter gaat, dan gaan wij het flesje van 15.00ur laten vervallen.Misschien dat je zou kunnen proberen het flesje van 11u.iets later te doen, dan kan het fruit daartussen in worden gegeven. Dan zou je met de lunch brood+melk kunnen geven en als er dan extra wordt gedronken zou je bv.de fles van 3 uur kunnen laten vervallen...maar ja, ik vind het ook erg lastig allemaal hoor, probeer het alleen zo te doen dat ze straks makkelijk met ons mee kan eten.Succes ermee.
 
Hoi

Wij hebben steeds voor ogen gehouden dat onze dochter uiteindelijk gelijk met ons moet gaan eten. Dus steeds de voedingen aangepast richting onze eettijden.
Het lijkt me ook logisch dat je de fles van 11 uur laat vervallen.
Wij geven rond 12 uur een boterham en een fles melk.
's Ochtends fruithapje en dan de fles van 15 uur misschien later. Maar dat merk je vanzelf of die die wel leeg drinkt.

Succes ermee
Groetjes Ria
 
hoi
ik geef mijn zoontje smiddags een broodje en kijk hoever hij daarmee komt een heel broodje krijgt hij daarna 120 cc en met een half broodje krijgt hij 150cc voeding erna.
let wel op mijn zoontje is 7 maand
maar ik zou gewoon even met het cb erover hebben daar zijn ze tenslotte voor.
succes
 
mijn werd door cb aan geraden om de voeding van 15u te laten vervangen.dat met een koekje en beetje drinken.
omdat je zelf ook vaak een bakje thee of koffie drink.met iets erbij.en daarlijk wordt je flesvoeding vervangen door gewoon melk.dus brood met gewoon melk.en dan moet je weer leren om melk te laten drinken bij zijn brood.nou ik moet zeggen bij mijn dochter ging het gelijk goed.eet nu ook beter warm en gelijk met ons om 18u.
 
Terug
Bovenaan