brood

Hallo,
even een vraagje, mijn dochtertje is inmiddels 7 maanden en ik wil met brood gaan beginnen. Nu begon ze vanaf dat ze fruit ging eten al bij het minst geringste kleine stukje erin kokhalzen en soms gooide ze zelfs haar fles eruit. Dus ik was er al bang voor maar dat brood is dus helemaal niks geworden. Kokhalzen zo hard dat je zou denken dat ze stikt. Dus maar weer naar de fles gegrepen. Hoe hebben jullie dat gedaan? Groetjes Laura
 
Hoi Laura,

Mijn jongste zoon is 10 maanden en wil absoluut geen brood. Ik geef gewoon lekker een fles pap, dat vind hij ook heerlijk. En dat is net zo gezond als een bruine boterham met kaas en een beker melk! Ik maak de pap wel van opvolgmelk. Dat is beter omdat daar minder zout in zit en heel veel vitaminen enz.Hij heeft ook een hekel aan stukjes ed. Hij wil ook niet iets met rijst, dat vind hij verschrikkelijk.

Mijn oudste is inmiddels 3 jaar en wilde totdat hij 1.5 was ook geen brood. Nu eet hij donkerbruine meergranen boterhammen met korstjes en al!
Geef je kindje maar lekker een fles pap en dat brood eten komt vanzelf wel.
 
Hoi,
Mijn kinderen begonen ook te kokhalzen, ze weten gewoon niet wat ze ermee moeten. Ik doopte het brood in de (zuigelingen) melk, zodat het papperig werd, en nam niet te kleine stukjes. Ze zeggen ook dat niet te vers brood ook beter is, maar dat heb ik nooit gedaan. De broodpap werkte goed, en dan na een paar dagen steeds iets minder melk erbij, dan wennen ze aan de structuur van het brood.
Succes verder,
Annet, mama van Yanna(6), Jerke (4) en Merle(2)
 
Bedankt voor de reacties, vandaag die broodpap geprobeerd, maar nee hoor. Ik laat haar voorlopig maar even oefenen op een soepstengel en ga maar even over op de bambix. Groetjes Laura
 
Hoi,

Mijn zoon is ruim 11 maanden en eet ook nog geen brood. Hij moet er echt van overgeven. Ook potjes met warme maaltijd waar stukjes in zitten kan hij niet doorslikken. Hij krijgt tussen de middag een fles opvolgmelk met pap en als hij de fles niet leegdrinkt maak ik de pap dikker en eet hij dit van een lepeltje. Ik ga ook eens proberen of het lukt om het brood in de melk te dopen.
Groetjes Roos en Leon (11mnd)
 
Terug
Bovenaan