brood

hoi hoi
ik heb een gezonde dochter(noa)van 10 maanden oud,
en ik denk dat het tijd is om brood te eten voor haar,
hoe hebben jullie dat gedaan ik snijd het in kleine stukjes en dan in haar mond maar dan spuugt ze het weer uit, en hoe leer je aan om wat grovere dingen te eten , ze kokhalst steeds
dank jullie wel doeii
 
mijn dochter kreeg met 8 mnd haar eerste broodje. Ik liet haar met een stukje 'spelen'in de hand en het ging goed. Ze at binnen 2 week 2 broodjes. we deden er alles op smeerkaas, leverpastei maar ook jam of pasta gewoon kijken wat ze lekker vind. Nu wisselen we af (ze is 11mnd) ook eet ze vanaf 6 mnd met ons mee niet het eten pureren met een staafmixer maar gewoon prakken en ze heeft nergens geen moeite meer mee. Maar begin niet ineens met te grovere dingen te laten eten doe het steeds wat groverde. gr diana
 
Hoi Romy,
Mijn zoontje van 7 maanden eet nou twee weken brood. Ik smeer boter op het brood,snijd de korst eraf en snijd het in kleine stukjes. Ik doe het om de beurt in de linker/rechterkant in zijn mond. Hij eet het goed en eet nou al een hele boterham.
Met het fruit en groente doe ik het steeds iets groffer dat hij went aan wat vaster voedsel.
Groetjes Nadia
 
Hoi, in het begin moet je kindje echt wel wennen hoor aan het grovere eten. Hier gaat brood eten v.a. 7 maanden steeds beter, eet nu zonder blikken/blozen 1 boterham(zonder korstje). Wat ik in het begin deed was een klein beetje soppen in melk, werd het wat zachter van en dan slubberen ze het vaak zo naar binnen. Proberen met hele kleine stukjes die dan steeds groter worden. En wil het echt niet, dan zou ik er even mee wachten, maar ja....volgens mij moet het met 10 maanden toch lukken. succes ermee.
 
Dag Romy,

Je kunt al prima met brood beginnen hoor. Ons zoontje at het al met 7 maanden.
Misschien dat je kunt proberen het brood eerst in kleine stukjes in wat melk te dopen. Zo kan ze er sneller aan wennen.
Succes!

Gr Wilma
 
Hoi romy,

Wij hebben het als volgt gedaan: boterham (zonder korst) besmeren met smeerkaas en in hele kleine bloksjes snijden. Vervolgens een stukje in het wangzakje doen bij je dochter. Dan gaat ze er nl. eerst op kauwen voordat ze het probeert door te slikken. Verder kan je ook oefenen door haar eerst een aantal keren op een broodkorst te laten sabbelen.

Succes!
 
Terug
Bovenaan