brood??

Hoi,

Mijn dochtertje is nu net 7 maanden, maar wanneer kan je je kindje een stukje brood geven??
Ik gaf haar vanmorgen een kapje van vers brood, toch hapte/trok ze er een behoorlijk stukje af, met resultaat dat ze kokhals neigingen had, ik vond het doodeng, dus heb het maar weer afgepakt.
Ook met rusks (zelfde als liga....we wonen nml. in London) hapt ze soms een behoorlijk stuk, en lijkt ze soms te stikken......
Ik wil daarmee dus maar even stoppen. Wel heeft ze al 2 tandjes onderin! Wat wordt er in NL geadviseerd door het consultatiebureau?
ook wordt ze heel vroeg wakker 's morgens rond 5.00 uur en drinkt ze een hele 180 ml fles met melk,
's avonds krijgt ze laat ook nog rond 22.30 uur....Hoe kan ik dit verschuiven?
Prettig weekend,

Pamilla
 
Hoi Pamilla,

ik ben donderdag naar het consultatiebureau geweest en daar zeiden ze dat je met 7 maanden kan beginnen met een broodkorstje. Als ze er stukken afbijt, dan kan je het korstje misschien eerst even dopen in wat drinken, zodat ze de stukjes makkelijker door kunnen slikken.

groetjes van Paula
 
Hi Pamilla,

Het advies is om licht bruin brood te geven van 1 dag oud, dus geen vers brood. Als het 1 dag oud is, is de korst ook zacht. Je zou bijvoorbeeld dat licht bruine toast bread (van Hovis) kunnen geven. Ze adviseren hier om het in melk te dopen, of korstjes te geven, maar dat werkte bij ons niet, ik ben toen gaan geven met een beetje margarine en smeerkaas en dat ging wel. Het is wel eng inderdaad, maar ze stikken echt niet zo snel, het is alleen even wennen voor ze.  Eerst zal het maar een paar stukjes zijn wat ze opeet, maar na een tijdje is het een hele boterham.  

Sterkte,
Lia  
 
Wij zijn begonnen met zeven maanden brood te geven
en dan direct ook met korstjes.
De eerste tijd kunnen ze inderdaad kokhalsneigingen krijgen,
maar dat gaat echt over. Natuurlijk moeten ze wennen aan
dat ze moeten kauwen en dan pas slikken, maar dat komt
dan best snel hoor! Ik zou het gewoon blijven proberen.
 
Hier op het Cb zeiden ze me dat mijn zoon (bijna 5 mnd) wel een broodkorst mocht hebben om op te kauwen. (omdat hij al bijvoeding krijgt en last heeft van tanden) Ben er nog niet mee begonnen vond het best wel eng. Maar stukjes in de yoghurt (perzikjes oid) eet hij ook, en stukjes in de fruit.
 
Terug
Bovenaan