brood

Hoi,
Wij zijn begonnen met brood toen Quinten 8 maand was.
Gewoon een bruine boterham (zonder pitjes en korstjes) een beetje boter en
smeerworst of smeerkaas erop. Hier pielden we in het begin hele kleine stukjes vanaf
omdat hij anders begon te kokhalzen. De stukjes werden geleidelijk aan steeds wat
groter. Daarbij kreeg hij opvolgmelk om het weg te spoelen.
Na verloop van tijd (maand of 2) zijn we ook begonnen met ander beleg. Zoals ham,
boterhamworst, pasta, kaas enz. En nu vindt hij alles lekker.
Wanhoop niet als het niet direct lukt. Het lukt pas als je kindje eraan toe is.
Succes en groetjes Melanie mmv Quinten
 
Hoi,
Wij zijn begonnen met een maand of 9. ook hele kleine stukje van een boterham die iets droger was geworden. Dat eet een beetje gemakkelijker voor je kindje en plakt dan niet zo in de mond. Na een paar daagjes waren de stukjes al wat groter en deden we er jam, smeerkaas, leverpastei op. Vind ze heerlijk.
Succes
groetjes Irma
 
hoi
wij begonnen met 6 maanden met een broodkorstje, dat sabbelen ze dan helemaal op, goed voor de ontwikkeling van de mond en als ze tandjes krijgen lekker om op te kauwen. In het begin is het wel kokhalzen, maar ze hebben het gauw door.  Na een tijdje deed ik wat stukjes met boter en nog wat later dan smeerkaas, smeerworst of appelstroop.
groetjes Melanie
 
Hoi

Wij zijn bij onze dochter begonnen met brood geven met  6.5 maanden.Tarwe brood met boter en smeerkaas of leverpastei of soms wat appelstroop.Gewoon in kleine stukjes gesneden met korst en al eraan.Met 7 maanden kreeg ze al  twee broodmaaltijden per dag omdat ze de pap niet at.Met een bekertje opvolgmelk erbij..heerlijk.

Groetjes Kim
 
Hallo Niffy,

Wij zijn ook met 6,5 maand met brood begonnen. Nu is onze zoon 7,5 maand en hij at vandaag met gemak een boterham zonder beleg. Wel zonder korstjes.
Met smeerkaas, leverpastei of appelstroop eet hij ook, maar het  liefste zonder.
Hij drinkt daarbij water of opvolgmelk.
Hij eet geen pap. Heb 5 soorten geprobeerd op allerlei tijdstippen, maar geen succes. Daarom bieden we maar meer brood aan.

Groetjes,
Renske  
 
Hallo,

We zijn begonnen met 7 maanden. Ik begreep dat veel eerder niet aan te raden is ivm de gluten die er in brood zitten. Eerst hebben we als tussendoortje een broodkorstje gegeven om aan te sabbelen en aan de smaak te wennen daarna hele kleine stukjes droog brood. Ik gebruik hiervoor licht bruin brood zonder pitjes en zaadjes. Ik stop het in zijn wangetje. Eerst at hij niet zo veel, maar nu ruim een week later eet hij met gemak een halve boterham. Met belg ben ik nog niet begonnen.

Succes
Annemiek
 
Terug
Bovenaan