Brood

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

hoeveel brood eten jullie kindjes?

Tijs is bijna 9 maanden en sinds 6,5 maand eet hij brood. Eerst begonnen met korstjes en zo opbouwen. Hij eet nu meestal een hele boterham met boter of met appelstroop of smeerkaas. Hij doet daar een half uur over en is het dan wel zat.
Hij gaat dan met zijn vingertjes in zijn mond naar het brood vissen en eruit halen.
Hoe lang doen jullie kindjes erover?
En wat doen jullie er zoal op?

Na het brood geef ik nog een beetje diksap. Voor een fles opvolgmelk zit hij te vol. Die krijgt hij meestal een uur later.

Groetjes Leonie

Hoi,

mijn zoontje is nu 6mnd en krijgt het nog niet, bij mijn andere zoontjes deed ik er soms fruithapje op, als een soort jam zeg maar, vonden ze echt heerlijk, weer eens wat anders dan kaas.

groetjes MJ

Hoi Leonie,

Isabel is nu 10 maanden en krijgt al een paar maanden 1 boterham. Meestal rond half 12 ongeveer. We varieren een beetje met het beleg: smeerkaas, smeerworst, appelstroop of roosvicee jam. Soms ook wel een geprakt banaantje of wat aarbeien. Het gaat er allemaal prima in! Isabel krijgt bij ons wel een melkflesje na de boterham. 150cc met 3 schepjes.
Hier wordt er geen half uur over de boterham gedaan hoor. Binnen 10 minuten zit de boterham erin!  Het liefst propt ze meerdere stukjes tegelijk in haar mond maar dat laten we maar niet gebeuren... hihi

Groetjes,
Leonie

Hoi,

Tim is nu bijna 11 maanden en eet 2 sneetjes brood zonder korstje. Hij krijgt er smeerkaas, smeerworst (leverworst) of stroop op. Ik heb er nog geen geprakte banaan op gedaan omdat hij al best veel fruit binnen krijgt.

na de boterham krijgt hij nog een flesje van 120 cc. Op het KDV krijgt hij het flesje later omdat ze daar de boterham eerder geven (rond 12.00 uur). Thuis krijgt hij de boterham meestal rond 14.00 uur.

Als hij de boterham op heeft krijgt hij ook nog eens het korstje om daar lekker op te knabbelen. Wil hij niet altijd maarja. En hij heeft de boterham best snel op. Ik heb even niet op de tijd gelet, maar ik zit toch wel een kwartier met hem.

Groetjes
Nicole (mama van Tim 28-08-2007)

Hoi, mijn dochter is ook bijna 9 maanden. Ik doe er ook vanalles op, als het maar plakt. Het is heel verschillend hoeveel ze eet. De ene keer een hele boterham, de volgende keer nog geen halve. Meestal begint ze de eerste 10 minuten stevig te eten en gaat dan de stukjes pletten, op de grond gooien etc. We zitten trouwens wel vrij lang (half uur/ drie kwartier)  aan tafel omdat mijn oudste (2,5 jaar) een grote treuzelkont is.
Ik geef trouwens de opvolgmelk eerst. Dacht dat dat nog het belangrijkste is, de rest is toch bijvoeding tot ze 1 jaar oud zijn????

gr. Anne

Terug
Bovenaan