Brood

Eten jullie kindjes ondertussen allemaal al brood? Ik heb vandaag een poging gewaagd. Hele ienniemienie kleine stukjes in zijn mond gestopt met was melk erover. Hij was er niet echt happig op en er werd af en toe wat gekokhalst. Hoe is dit bij jullie? Van de rest van de hapjes gaat hij al wel steeds meer eten. Gisteren voor het eerst zo'n 6 mnd potje geprobeerd....( 4 mnd portjes at hij soms op soms niet helemaal).....meteen helemaal op zo'n grote pot! Vandaag een paar hapjes magere yogurt, viel ook niet tegen...
 
Ik geef Xilyano wel regelmatig een stukje van een korst in zijn hand en daar begint hij dan lekker op te kluiven maar je moet hem nog echt wel helpen want soms dan blijft het aan zijn gehemelte plakken. Met melk erover ga ik volgende week met 6mnd maar eens proberen.
Geef je gewone yoghurt...ik dacht eigenlijk dat ze dat nog niet mogen omdat dat met gewone melk is gemaakt? Hij heeft toevallig vandaag ook een heel klein hapje van mij geproefd...hij wil echt alles wat ik eet ook eten. Hij lust ook alles ook.
 
Op het CB zeiden ze tegen mij dat hij magere yoghurt mocht zonder iets erin.....het is ook niet zo dat ze geen gewone melk mogen, maar in gewone melk zit volgens mij te veel zout en niet dezelfde voedingsstoffen als in kunstvoeding of borstvoeding....daarom geef je dat eigenlijk nog niet.
 
ik geef al danoontjes en soms vanille yoghurt vindt yoghurt alleen zo zielig zuur. Brood ook stukje in mondje gedaan en toen weer stukje bleek dat hij ze opspaarde en daarna ook moest kokhalsen .
Dus nog even wachten ermee ....
Mischien inderdaad eerst soppen .
 
Hier een onwijs goede broodeter! Eet al heel broodje op rond 11:30 ipv fles. Geen melk eroverheen. Geef hem voor vocht wat water uit de fles. Hihi, vind het zelf nog steeds vreemd idee, water en brood! Maar hij smult echt van het broodje. Op de crèche zeiden ze zelfs het idee te hebben dat hij na 1 broodje nog wel wat wilde. Ben met 6mnd begonnen en alleen de eerste keer verzamelde hij in zijn mond en kokte 1 keertje.
Yoghurt zou ik ook wel willen geven, wist ook niet dat dit al mocht. Geef je dat dan 's avonds na zijn hapje?
 
Hier ook een flinke brood eter.
Momenteel 2 broodjes zonder korst. Ene keer appelstroop andere keer leverpastei, wissel steeds af.
Af en toe spaart ie het op. Dan ga ik even met mijn vinger in zijn mond duw het vanaf zijn gehemelte naar de zijkant en hij kauwt nog 2 keer en het is weg.
Is echt genieten dat brood eten haha. Liefst doet ie het zelf maar dan heeft ie zo een compleet broodje in zijn mond.
Ik geef qua toetje na zijn warme hapje meestal yogolino of kwarkolino van Nestlé maar soms ook wel vanille yoghurt of gewone vla. Dat is dan alleen als ik vergeten ben dat zijn toetjes op zijn.
Heb toevallig van de week melk proberen te geven na zijn brood nou dat was geen succes hij vond er niks aan haha
 
Vandaag ging het al een beetje beter met het brood gelukkig...dus het zal wel goed komen! Ik heb vandaag weer wat yoghurt gegeven, enkele kleine hapjes maar. Dit was na zijn groentehapje 's middags. Daarna nog een klein flesje....
 
Terug
Bovenaan