broodbeleg bij 8 mnd.

Hallo medemoeders,

Onze kleine meid (8 mnd) eet sinds kort broodkorsten maar  het brood zelf vind ze nog niet lekker. Ik smeer hier al wel wat smeerkaas op om  het een andere smaak te geven, maar toch spuugt ze dit weer uit.    Wat kan ik er nog meer op doen zodat ze wat meer  afwisseling krijgt.

Alvast bedankt,

gr Klaasje  
 
hoi hoi

Ook onze kleine meid is inmiddels 8 maanden. Ze eet al vanaf 6 maanden broodkorst en vanaf 7 maanden brood met wat boter (op advies van het Consultatieburo). Dat ging heel goed, dus vorige week smeerkaas gekocht, maar mevrouw wil het niet eten. Nu gewoon maar weer wat boter erop gedaan, en dan eet ze een halve boterham.
Ik laat het maar even zo nu het goed gaat , maar ben wel van plan binnenkort ook appelstroop of leverpastei te proberen. Misschien houd ze gewoon niet van kaas, net zoals haar moeder !

groetjes
Melanie
 
Hoi
Ik gaf onze zoon in het begin smeerkaas, leverpastei, jam.
Nu hij wat groeter is ook boterhamworst, kaas en hagelslag.
Hij heeft ook wel droog brood gegeten toen hij niets wilde...
Misschien stukjes krentebol?
 
Hoi Klaasje,
Mijn dochtertje is 8,5 maand en ook zij krijgt tussen de middag (meer voor de vorm) een boterham.Ik smeer er alleen wat boter op, er is mij verteld dat er eigenlijk alleen maar boter op hoeft maar als je wat wilt afwisselen kun je bijv. banaan of meloen erop smeren. Dat is gezond en meestal vinden ze het heerlijk.

Volgens mij mogen ze verder nog geen gewoon beleg (vaak te zout) behalve dan een beetje smeerworst.

Groetjes, Keesje
 
Hallo,

Mijn zoontje krijgt  vaak alleen een beetje boter op zijn brood. Een enkele keer smeerworst of een ietsiepietsie appelstroop.
Hij eet ook wel gewoon droog brood. Maar ze hebben wel elke dag ongeveer een theelepeltje halvarine nodig vanwege de vetten die er inzitten. Deze doe ik dan door de warme maaltijd, het wordt dan ook nog eens wat smeuiger zodat het vaak wat lekkerder weg-hapt.
Succes!
Groetjes Marieke
 
Hoi Klaasje,

Mijn dochtertje van 8 maanden krijgt haar brood in blokjes, met ongeveer 60 cc opvolgmelk met evt. nutrixpap erdoorheen. Lekker smeuig en het is zo op. Als je dochter graag melk of pap drinkt is dit misschien de oplossing?

grt Dees
 
hoi,
mijn zoontje, 8 maanden oud, krijgt zijn boterham licht besmeerd met appelstroop of leverpastei. ik doe er overigens geen boter op, ik dacht dat dat niet mocht maar dat zal ik dan wel verkeerd hebben.
hij eet het met smaak op.
groetjes helma
 
Hallo daar,

Ook ik heb een zoontje van ongeveer 8 maand oud. En hij snapt soms het brood eten gewoon niet. Als ik het recht in zijn mond doe dan duwt hij het dus ook weer naar buiten. Dus nu duw ik het in zijn wangen en dan eet hij het wel vrolijk op.

Misschien heb je er wat aan.
Succes
Jasmijn
 
Terug
Bovenaan