broodbeleg bij 9 maanden

Wat doen jullie op brood? Ik heb begrepen dat honing niet mag. Maar mag voor de rest alles??

Smeerworst, smeerkaas, appelstroop, jam en chocoladepasta heb ik inmiddels geprobeerd. Mag pindakaas ook al? Afgezien dat er  veel suiker in zit (jam, chocoladepasta en pindakaas)  is het geen probleem toch?

Ik ben erg benieuwd wat jullie allemaal op brood doen.

Groetjes,

Sanapie
 
hoi,

ik doe inderdaad hetzelfde erop als jij. Pindakaas weet ik niet of dat mag. Verder doe ik er soms geprakt fruit op (als ze het 's morgens niet op heeft) of kaas en dat smelt ik dan op de boterham in de magnetron.

groetjes Simone
 
Hoi,

Mijn zoontje is ruim 8 maanden. Hij heeft leverpastei, smeerkaas en pindakaas op zijn brood. Ik heb ook al appelstroop in huis gehaald. volgens de brochure babyvoeding die ik van het cb heb gekregen staat ook dat ze pindakaas op brood mogen. Zoet beleg mag, maar met mate.

Groetjes Sanne
 
Hoi,

In pindakaas zitten (ja, ja) noten. Meestal als de directe omgeving gevoelig is voor allergieen wordt pindakaas afgeraden, volgens mij tot het 2e levensjaar.
Ik moet heel eerlijk bekennen dat onze zoon (21 maanden) 's ochtends alleen boter heeft op zijn boterham. Hij eet het met smaak op. 's Middags eerst een boterham met hartig beleg, daarna mag er zoet beleg op als hij nog een boterham wil. Een geprakte banaan op brood is een echte smulpartij!
Kijk eens op deze link bij het kopje "broodbeleg". Misschien kan je er nog ideeen en tips uit halen.
Succes.

Groetjes Marieke
 
Met 9 maanden kreeg mijn zoontje niets op zijn brood. Hij vond het ook zonder beleg lekker genoeg. Later zijn we hem wat boter op brood gaan geven. Inmiddels krijgt hij er ook beleg op. Kaas, appelstroop, ei, aardbeien, geprakte banaan. Dat soort dingen.
Chocopasta etc. krijgt hij niet, we geven hem nog geen suiker.

Ik zag hierboven staan dat pinda's noten zijn, dat klopt niet helemaal. Pinda's zijn geen noten. Er zijn wel veel mensen (licht) allergisch voor  pinda's. Daarom wordt afgeraden om te vroeg pindakaas te geven, maar vanaf 9 maanden mag het wel. Let even op dat je pindakaas zonder  toegevoegde zout en suiker koopt.

Groetjes,
Helena  
 
hieer   smerkaas   normale kaas smeerpate hoe je dat noemt
en   ze zeggen geen honig voor 1 jaar  

hij eet gewoon rijstewafels vanaf 12 maanden met honing

die andere eet die niet en deze wel   en hij heeft geen allergie dervan afzo

 
Dat kindjes tot één jaar geen honing mogen heeft niets met allergieën te maken, maar met het feit dat de honing besmet kan zijn met een bacterie waar je kindje doodziek van kan worden.

Als de honing verwerkt is in een product dat gebakken is (bijv. koekjes of rijstwafels) kan het wel, want dan is de bacterie dood door de verhitting tijdens het bakken.

Groetjes,
Helena
 
Terug
Bovenaan