broodbeleg

Hoi,

Ik weet dat de vraag al eens gesteld is, maar ik ben het antwoord weer vergeten... Dus bij deze: wat kan je op brood geven aan een kindje van 7 maanden? hij krijgt nu smeerkaas of smeerleverworst. Iemand nog andere suggesties?

alvast bedankt!

Groetjes Patricia
 
Hoi Patricia,

Allerlei plakjes worst, plakjes kaas, banaan, visstick, ragout, knakworstjes.

Appelstroop, jam en als je echt voor zoet wilt gaan pasta, muisjes, vlokken, hagelslag.

Hier is hartig alleen in trek zoet lust ze niet.

Groetjes
 
Hoi Joyce,

Bedankt voor al je suggesties!
Visstick en knakworstjes?? Je moet het maar lekker vinden...
Maar die zoetigheid he, zit daar nou niet veel te veel suiker in? Mogen ze dat al wel hebben dan jam en appelstroop? Worden ze dan niet veel te dik of valt dat wel mee met een halve boterham per dag?

In ieder geval bedankt!
(ik hoop dat je ook het antwoord op deze vragen weet)

Groetjes Patricia
 
hoi Patricia,

Appelstroop en jam bv van zonnatura daar zit geen extra suiker in alleen natuurlijke suikers. Dus dat kan je wel geven.
Ja te dik denk niet dat dat zo snel gebeurt.

Wat ik meestal doe is half half (probeerde ik dan) Zo krijgen ze van alles wat.
Je kan ook af en toe een eitje opbrood doen. Ook erg geliefd aardbeien ook.

Verder ben ik zelf niet tegen zoet maar geef het ook niet. Omdat ik vind dat als ze het zo ook goed vind ze het niet nodig heeft. Straks kom je er moeilijk onderuit dus hebben ze nog tijd zat om zoet te eten.

Ik zou met pindakaas nog ff wachten tot na en jaar daar reageren sommige kinderen niet zo goed op.

Probeer anders met het hartig beleg daar is ook genoeg variatie in. En met zoet alles matig net als bij volwassene.

Eet smakkelijk.
Groetjes joyce
 
Terug
Bovenaan