Broodbeleg

Onze zoon is nu 10 maanden oud en een goede eter. De boterham tussen de middag is dan ook geen probleem. Alleen het is zo eenzijdig alleen maar smeerkaas of smeerworst. Heeft iemand nog tips wat ik nog meer op zijn boterhammetje kan smeren op zijn leeftijd?
 
Je kan jonge kaas, geprakt fruit, mager vlees zoals kipfilet,frinkandeau(laatste weet ik niet zeker)smeren en ik geloof appelstroop mag ook, grappig want ik zeg dit nu wel heel stoer, maar mijn zoontje 9 maanden heb ik ook alleen smeerkaas, smeerworst fruit of half ei gegeven. ik moet ook eens gaan varieren!Succes gr. Leontine
 
Meestal geef ik mijn zoontje van 9 maanden smeerkaas of smeerleverworst. MAar ook steeds vaker alle andere soorten beleg (palingworst, gewone kaas, jam etc). Vandaag heeft ie zelfs voor het eerst pindakaas gegeten! Volgens mij kan het geen kwaad langzamerhand over te gaan op andere soorten. Als ze 1 jaar zijn mogen ze nl. al met de pot mee eten! Dus denk ik, maar dat is persoonlijk, dat je er nu goed aan doet om hem aan andere smaken te laten wennen.
Als iemand een andere mening heeft hoor ik dat graag!

 
Mijn zoontje van 10 maanden eet het volgende op z'n boterham:
smeerkaas, smeerleverworst, jam, appelstroop, pindakaas (en gisteren voor het eerst chocopasta ! maar dat was meer om te kijken of hij het lustte, dat geef ik em verder niet hoor).
Met kaas/vleeswaren ben ik nog niet begonnen. Mag dat nou ook al ? En gaat dat goed ? De rest is smeerbaar en kunnen ze lekker wegsabbellen, maar kaas of vleeswaren wordt wat moeilijker lijkt me. Mijn zoontje heeft dan ook nog geen tanden.... !
 
Terug
Bovenaan