Broodbeleg

Hallo moeders,

Onze dochter Indra is nu 8 maanden en eet sinds 4 weken 's middags een boterham mee.
Dat gaat haar erg goed af, ze vind het erg lekker allemaal.
Nu weet ik alleen niet precies wat ik wel en niet op haar boterham mag/kan smeren.
Tot nu toe krijgt ze alleen smeerkaas, jam en appelstroop, maar wat kan nog meer?
Is een ham soort al verantwoordelijk?

Tips zijn van harte welkom!

Doei
Pascalle

je kunt je dochtertje vanalles op brood geven wat je wil, zoals je al zei smeerkaas en appelstroop en jam, je kan haar ook smeerworst geven ( daar heb je ook vegetarische soorten in) gestampte muisjes, met pindakaas kan je beter wachten tot ze een jaar is ivm allergiegevoeligheid.
Je kunt natuurlijk zelf kijken wat je wil, zo gaf ik mijn dochtertje het eerste jaar geen pindakaas/varkensvlees en niet teveel suikerhoudende dingen.
Ze is nu bijna 2 jaar en ze vindt een broodje hagelslag het einde.
Je kan haar in principe best ham geven maar let wel goed op of ze het weg kan krijgen, het blijft vaak in het keeltje steken en dan geeft ze misschien over (deed mijn dochtertje dus erg snel)
Ik gaf haar vooral smeerbare dingen, ik ging bijv naar de natuurwinkel voor vegetarische smeerseltjes die ze trouwnes erg lekker vindt/vond.

Hoi,

Onze zoon kreeg eerst gewoon een boterhammetje met boter en verder niets. Voor de afwisseling smeerleverworst. Dit kreeg hij tot zijn 1e verjaardag. Ham is aardig zout, persoonlijk zou ik daar nog even mee wachten tot het 1e jaar. Na die tijd kunnen de niertjes zout beter verwerken.
Nu is ons zoontje vandaag net 2 jaar geworden. Op dit moment krijgt hij nog steeds 's ochtends eerst een boterham met boter, daarna mag hij een boterham met zoet beleg. Op dit moment is aardbeien-jam helemaal het "toppertje". Maar ook smeerkaas, smeerleverworst en gewone kaas eet hij graag.

Groetjes Marieke

Hoi,

Inderdaad appelstroop, jam, smeerkaas, smeerworst. Ik heb trouwens bij mijn slager een keer kinderboterhamworst gekregen. Dat zijn plakjes worst voor op brood waar minder zout in zit. Rosa kreeg van hem een keer een plakje worst toen ik daar was en hij zei dat dat vanaf een maand of 6-7 kan. Misschien kun je het ook vinden?

groetjes,

Desiree.

Terug
Bovenaan