Broodbeleg

Hee meiden,

Even een vraag:

Mijn jongens eten (gelukkig) heel erg goed brood (2 boterhammen per kindje en 90cc flesje)
Wij varieëren volgens mij best wel met broodbeleg

*Jonge kaas
*Appelstroop
*kipfilet
*Smeerkaas (La vache qui rit = minder zout)
*Smeerworst (niet heel vaak)
*Jam

Uiteraard icm een laagje boter op brood.

Maar wat ik me afvraag, mogen ze nu eigenlijk alles op brood? Vrienden van ons hebben een dochtertje van 11 maanden en zij krijgt bijvoorbeeld pindakaas op brood.

Alvast bedankt. Liefs Lynn.
 
ik geef ook pindakaas geen allergie dus gaat goed .
Volgens mij mogen ze alles leverworst niet te vaak .
Hagelslag lijkt me engig nog . Je varieert best veel goed hoor . Eten ze ook licht bruin brood ?
 
Ja, fijn volkoren. Ik zelf eet altijd waldkorn en mijn man wit brood dus voor hun haal ik volkoren brood. Brood met zaden en pitjes doe ik nog even niet.
 
Nou hier is het 1 boterham met smeerkaas of leverpastei en 1 boterham met jam of appelstroop. Zoet is duidelijk meer favoriet. Maar meneer eet momenteel wat minder als eerst, een deel van de boterham beland op de grond. Hij wil perse zelf z'n boterham eten, anders haalt hij het weer uit zijn mond, of hij slaat het uit mijn hand! Hoezo eigenwijs.....
 
Logan krijgt:
Pindakaas
Appelstroop
Chocopasta
Kipfilet
Smeerworst

Hij eet zo goed als alles. Alleen bebogeen vind ie niet zo maar dat is dan ook mierzoet, eet ik ook alleen als ik er echt zin in heb.
Heb nu ook sandwichspread meegenomen dus wil kijken of hij dat ook lekker vindt.

Karlijn: logan eet nu ook minder, wil het zelf doen en dan valt inderdaad de helft er naast.
Laatste 2 dagen heeft ie helemaal geen zin dan stopt ie het wel in zijn mond en haalt het er dan weer uit om het vervolgens tegen mij aan te gooien of op de grond.
 
hier ook hetzelfde wil zelf eten en gooit inderdaad ook veel op de grond . Alsof er eentjes zitten te wachten hahah .
 
Lucas krijgt;
Leverpastij
Pindakaas
Geitenkaas
Jam
Appel/perenstroop

We geven hem fijn volkoren brood met een laagje boter. Af en toe een melkbroodje bij de kdv. Lucas heeft wel koemelkallergie, maar geef hem 1x per week broodje pindakaas om te kijken hoe hij hierop reageert. Dit gaat hartstikke goed. Naast zijn broodje krijgt hij geitenmelk of diksap.

Laatst even advies gekregen van de consultatiebureau omdat hij niet veel opvolgmeld dronk. Nu gaat het super en wil hij nu zelfs mijn broodje eten haha. Dan hoor ik ehhh, ehhh.... dan wil hij meer.
 
Terug
Bovenaan