Broodje in de winkel...

Mogen jullie kids in de winkel, nog voor het afrekenen, een broodje opeten??

Dat was de discussie vanmorgen hier in de supermarkt..
Er stond een mama met kind in de buggy af te rekenen, en dat kind had een broodje in zijn hand. Het was bijna op..
Zegt de mevrouw achter de kassa;'' dat broodje hoort er ook nog bij''??
Dus die moeder;''ohja, ook nog ja..''
De kassa mevrouw zei;'' nou maar goed dat het nog niet opwas..en ze zei dat het eigenlijk ook niet mag etc..''

Ik zie het vaker in de winkel..maar mijn mening is;'' Niet geven, want het is nog niet betaald, dus nog niet van ons''!!
Vind dat een kwestie van opvoeding..zo van'' als je als kind weet dat het niet mag, vraag je het ook niet...''

Maar daar zal iedereen anders over denken..haha
en dat mag he!
Maar toevallig dat ik het zo meemaakte, ben gewoon nieuwsgierig..

Gr Rina

Hoi

Ik geef het ook niet hoor. Ik denk er net zo over. Eerst betalen en dan opeten.

Maar ja, als je het 1 keer toelaat willen ze het altijd he?

Doeiii liefs Kirsten

ik vin dook wel dat jij een punt hebt. Ik geef Birgit iig nooit wat in de winkel, meestal zeg ik dat ze het dan thuis mag... Of ik zou het na het afrekenen geven.

Ik heb er niet echt moeite mee als ik het zie, als je er maar netjes voor betaald, maar inderaad, je kind gaat dan misschien denk dat hij alles maar kan pakken en opeten in de winkel? Birgit weet inmiddels dat we eerst netjes "centjes moeten betalen"

Zul je net zien dat je je pinpas in een andere tas hebt zitten die dag... of een ander pasje heb meegenomen wat je aanzag voor je pinpas (is me beide al een keer overkomen!)

ben benieuwd naar de rest vd meningen.

Hoi

Ook hier is het altijd eerst betalen en dan eten.

De achterliggende gedachte is alleen wat anders.Ik heb namelijk zelf in een winkel gewerkt en daar krijg je ook de consequenties mee.Zoals in de winkel half opgegeten dingen die achtergelaten zijn en dus nooit betaald worden.Vaak wordt dit door volwassene gedaan en als dat gezien wordt worden ze gewoon aangehouden voor diefstal.
Ook zie je vaak tieners die het doen en als je ze erop aanspreekt dan krijg je het commentaar dat ze het heus wel betalen of dat ze dat eventjes vergeten waren.

Oftewel ik ben ook van mening dat je de kleintjes vroeg moet leren hoe het hoort en dat ze daar later profijt van hebben.

Groetjes Jessica

Nou, hier dan een moeder die haar kids wel wat te eten geeft in de winkel haha!
Als het prijskaartje bewaard is, is er toch niet veel aan de hand lijkt me??
Ik heb ook nog nooit commentaar gehad in de winkel hor.
Tuurlijk krijgen ze niet standaard iets in de winkel, maar als het net ff zo uitkomt, dat ze fruit moeten hebben, geef ik ze in de winkel gwn een banaan hoor! Reken hem tuurlijk netjes af ;-)

Liefs Deb.

Hoi hoi,

Ik leer dat Rik het niet mag voordat we de winkel uit zijn en centjes hebben betaald. Om het dan voor Rik leuk te maken, mag hij zijn eigen mandje en mag hij zelf zijn centjes betalen. Ofwel zijn eigen boodschappen! En dat gaat goed. Hij moet leren dat het niet zomaar mag...

Liefs Saskia

Ook bij mij mogen de kinderen pas wat eten als het betaald is. Ik vind het niet netjes om al iets op te eten wat nog niet van jou is. Want je moet er idd maar vanuit gaan dat het dan betaald word, wat denk ik niet altijd het geval is.

Terug
Bovenaan