broodje met fles???

hallo hallo,

mijn zoontje is bijna 7 mnd en krijgt 3 flessen en fruit en groenten hap en gaat om 19 uur naar bed tot 7.30 (helemaal toppie) ik vroeg me af hoe dat zit met brood. is dat in plaats van een fles??? en krijgt haar daar drinken bij?? en hoeveel melk of diksap??? en krijgt hij dan genoeg vocht of moeten we dan vitamine d extra geven??? en kan je een danoontje gewoon na zijn groenten geven of zit daat te veel suiker in???

hopelijk hebben jullie wat antwoorden voor mij

groetjes
 
quote: denise 1 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-10-2005 12:35:59'));

hallo hallo,

mijn zoontje is bijna 7 mnd en krijgt 3 flessen en fruit en groenten hap en gaat om 19 uur naar bed tot 7.30 (helemaal toppie) ik vroeg me af hoe dat zit met brood. is dat in plaats van een fles??? en krijgt haar daar drinken bij?? en hoeveel melk of diksap??? en krijgt hij dan genoeg vocht of moeten we dan vitamine d extra geven??? en kan je een danoontje gewoon na zijn groenten geven of zit daat te veel suiker in???

hopelijk hebben jullie wat antwoorden voor mij

groetjes

Hoi Denise,
Ik geef Danique haar broodje om 11 uur, dus ter vervanging van die fles. Ik geef dan nog 140ml melk erbij. Meestal drinkt ze het op, soms maar 60 en af en toe weigert ze dan melk, dan geef ik water. Ze eet ongeveer 3/4 boterham tot een hele. In het begin sneden we het in hele kleine stukjes met wat boter erop, nu doe ik de stukjes al wat groter.
Ik geef nu af en toe tussendoor wat water en diksap, zolang ze 300 ml opvolgmelk per dag drinken hoef ze dacht ik geen vitamine D te geven. Staat op het pak van de voeding volgensmij.
Over de danoontjes, ik haal danoontje start voor zover ik weet zonder suiker, maar meestal krijgt Danique gewoon een beetje yoghurt met wat diksap.
Succes,
Maaike mama van Danique 15-02-2005
 
Hoi!
Ik heb een schema gekregen van het consultatie buro (waar ik erg goed geholpen word trouwens en goede ervaringen heb!) en daar staat dat je vanf zes maanden vitamine D moet bijgeven ongeacht de hoeveelheid melk die je kleintje binnenkrijgt.
Dus ik ben daar nu mee gestart. (Bas is ruim zeven maanden nu).
Maar zoals we al vaker hebben gezien zegt elk CB wat anders.
Succes met de boterham. Die gaat er hier goed in. Bas krijgt hem rond 12.00 en daarna nog een fles. Daar drinkt hij zo'n 100 cc van.
 Brenda
 
hai brenda,

krijgt jouw zoontje die halve fles in een tuitbeker??? of gewoon met speentje??? en wanneer begin je eigenlijk met een tuitbeker. hij krijgt nu diksap in een aventfles met speen en een handvat, zodat hij hem zelf kan vasthouden. word al een grote jongen

groetjes
 
hallo hallo,

nou ik heb vanmiddag een stukje brood met boter geprobeerd maar hij kotste alles meteen uit inclusief zijn fruit van vanochtend, dus ik denk dat ik maar ff moet wachten met brood.

groetjes
 
 

hoi Denise,
Ik ben bij mijn dochters altijd begonnen met een broodkorstje. Daar zaten ze dan lekker op te sabbelen. Na verloop van tijd begon ik dan met stukjes brood met wat boter en als dat goed ging met smeerkaas/smeerworst of appelstroop erop.
Vanaf 6-7 maanden had ik het volgende schema:
';s morgens pap van 200 ml opvolgmelk + bambix
tussendoor fruithapje met wat roosvicee
+/- 12.00 uur 1/2 tot 1 broodje   + fles van 150-200 ml opvolgmelk
tussendoor soepstengel/babykoekje met wat roosvicee
's avonds groente + danoontje of wat yoghurt
en rond 19.30 nog 100-150 ml opvolgmelk
Vitamine D moet je volgens ons consultatieburo gaan aanvullen als ze minder dan 500ml opvolgmelk krijgen.
groetjes
Melanei

 
Hoi Denise,

Bas krijgt zijn opvolgmelk-flessen nog gewoon uit de fles met speen. De diksap of water of thee krijgt hij met de Avent tuitbeker. Daar ben ik nu een week geleden mee begonnen. Heb even gewacht omdat Bas zich snel verslikt. Maar op zich kun je vanaf zes maanden het proberen met een tuitbeker.
Succes en wacht idd nog maar even met brood. Misschien dat het over een paar weken beter gaat.
Hier gaat het als een trein. De stukjes kan ik al wat vergroten.
Brenda
 
Terug
Bovenaan