broodkorst (6mnd): wel of niet?

Zonet bij ik bij het consultatiebureau geweest met mijn dochter en ik vertelde dat ik haar af en toe een broodkorst gaf om alvast daar aan te wennen. Ze vind het heerlijk om er lekker op te sabbelen; een stuk leuker dan gepureerde papjes. Daar kan ze nog niet goed aan wennen. De cb-arts vond dat het nog wat te vroeg was om te beginnen met een broodkorst dat kan pas vanaf zeven maanden.

Wat doen jullie geven jullie je zes maanden oude baby al een broodkorst?  

Hoi hoi,

Nou mijn dochter eet een boterham tussen de middag met korst en ze krijgt regelmatig een korst om op te sabbelen en nu ze bezig is met haar tanden vind ze dat heerlijk. Denk dat als het goedvoelt voor jezelf je het lekker moet doen.

groetjes Wendy

Nou meid, onzin wat dat CB weer allemaal uitkraamt pffff.
Een broodkorst bij 6 maanden gaven is helemaal niet te vroeg.
Zo kunnen ze goed wennen aan andere smaken, en aan vaster voedsel.

Zo lang jij het gevoel hebt dat jou kleintje het kan hebben, en lekker vind zou ik het gewoon geven.
Alleen wel er goed bij blijven (maar dat doe je vast ook wel) hihihihi.

Joëlla zit af en toe ook aan een lange vinger, en die bevat nog wel behoorlijk veel suiker.
Niks aan het handje hoor met die broodkorst.

Gewoon geven!!!!

Groetjes Sabina Mama van Joëlla.

Op www.onlineconsultatiebureau.nl heb ik eens zitten lezen.
Daar staat dat ze vanaf zeven maanden brood mogen (bruin brood). Dan lijkt me dan met zes maanden een korst geen kwaad kan.
Er staat ook In onderstaande tabel zie je de aanbevolen hoeveelheid van een baby van zes maanden tot ongeveer één jaar
Daar staat oa  een half tot 1 sneetje bruin  brood per dag  
Ik kreeg van m'n moeder ook  altijd een broodkorst met zes maanden. Ze zetten me in de kinderstoel aan tafel als ze tussen de middag ging eten met mn zus en kreeg ik een korst, zodat ik ook "mee kon eten".
Volg je eigen gevoel, das beter dan wat dan ook.
Yoëll kreeg met 3 en halve maand al een paar hapjes groente, nou hij vond het geweldig en heeft er niets van gekregen of aan over gehouden.

Groetjes Pauline

Terug
Bovenaan