Broodkorst = kokhalzen

Hallo allemaal,

Mijn zoontje van ruim 7 maanden mag van het cb een broodkorst om aan brood en kauwen te wennen, maar het is echter niet zo'n groot succes.
Ten eerste pakt hij die korst wel geinteresseerd aan, maar doet 'm vervolgens niet uit zichzelf in zijn mond. Als wij 'm dan in z'n mond doen sabbelt hij er wel wat aan.
Als hij er dan vervolgens op een bepaald moment een stukje vanaf gesabbeld heeft maakt hij kauwbewegingen maar bij het doorslikken begint hij enorm te kokhalzen en meestal komt dat mini-stukje er dan gewoon weer uit.
Ik begrijp dat het wen-tijd nodig heeft, maar heeft iemand misschien een idee hoe lang dit ongeveer duurt en/of tips tegen het kokhalzen?

Alvast bedankt!
 
tja,

ik ken een jongetje van inmiddels 10 mnd dat eten uit zijn keel kokt ls hij iets niet zo lekker vindt.
verder zijn sperziebonen net zo ;astig eten als die broodkorsten. gewoon nog niet gewend aan de lengte en aan de hardheid of zo. ik vind het er ook niet erg aangenaam uitzien (en niet zo gezond) dus zou zelf inderdaad dopen of even wachten nog en het later (een maand of zo) nog eens proberen
 
Ik hoorde net op het cb dat het achterste deel in de mond weleens erg gevoelig is bij zo'n kleintje waardoor hij gaat kokhalzen en zelfs kan overgeven. Mijn zoontje heeft dit ook, hij geeft dan uiteindelijk ook gewoon over door dat kokhalzen. Ik kreeg het advies de groote van het eten langzaam op te voeren zodat dit deel van de keel langzaam wordt opgerekt door het eten steeds een beetje groffer te maken.
 
mijn zoontje heeft ook heel erg aan vast eten moeten wennen en vond er in het begin ook niets aan. Rond de 10 mnd ging het steeds meer komen.
Bied het ook niet elke dag aan, maar laat er een paar dagen tussen zitten als hij het nog niet wil.
Mijn zoon is nu 13 mnd en eet werkelijk alles, dus het zal bij jouw zoontje ws ook wel gaan komen, als hij er "klaar" voor is.
groetjes
 
Terug
Bovenaan