Broodkorst met 5 maanden?

A

Anoniem

Guest
Ik heb hem ook al in het voeding forum geplaatst, maar hier komen meer mensen met kindjes van dezelfde leeftijd....:

Hi!

Sophia graait mijn brood en koekjes uit mn handen en wordt
boos als ik het afpak.... Ik weet dat ze zeggen pas vanaf 6 maanden met
brood te beginnen ivm een mogelijke reactie op gluten, maar ze wil zo
graag.....

Ik wil haar best een broodkorstje geven, maar ben
bang dat ze een groot stuk binnenkrijgt.... heeft iemand ervaring met
brood korstjes???

gr Mara

Hoi!
Heb er zelf nog geen ervaring mee, maudy is komende maandag 20 weken....en taalt er geloof ik nog niet naar......
Als jij, als moeder die je kindje het beste kent, denkt dat ze daar aan toe is kun je het gewoon proberen toch? Ze zeggen ook dat vroeg met fruit beginnen allergieen in de hand werkt.........maudy was met 4   maanden ook begonnen met fruit.
Je kunt, als het je toch niet helemaal lekker zit, ook glutenvrij brood kopen?
Is tegenwoordig goed verkrijgbaar en misschien vind ze het helemaal het einde..........

Succes ermee!
O, en misschien kun je eens google naar Rapley methode........daar een methode beschreven om kindjes te wennen aan brokjes enzo........dus geen gepureerd eten maar vaster voedsel........

Gr. Rimke

hoi mara

ik had dus idd hetzelfde en tarik  is volgende week 6 maanden,
nou ik doe het dus niet weer voorlopig ik vind stukjes al eng,
ik gaf hem een broodkorstje en hij verslikte zich flink.
je zit er toch bij als het niet goed gaat kun je het snel afpakken maar ik hou het nog wel bij liga.
mvg mascha

ik denk dat het (met mate) best al kan. M'n moeder vertelde dat ik ook met 4 mnd al broodkorsten at. De zachte zijkanten, dus niet de hardere bovenrand. Tja... ik ben verder ook allergie-loos opgegroeid en goed terecht gekomen!

Maar let wel goed op of je kindje geen allergische of verstoppingsreactie krijgt ofzo. En inderdaad erbij blijven, zodat je zeker weet dat je kind ook met de stukjes kan omgaan. Ik zou het gewoon een beetje proberen, beetje op je gevoel afgaan.

We gaven ons dochtertje rond de 5 maanden, volgens mij, een broodkorst. In het begin stak ze die weleens te ver in d ´r keel en dan haalde ze em d ´r ook weer uit. Wel bleven we er altijd bij, want stel je voor...
Daarna zijn we bij 5,5 mnd brood met smeerkaas in kleine blokjes gaan geven. Maar dat vond ze minder. Elke keer werd er een stukje in ´gewerkt ´. Zijn we dus ook mee gestopt, want om dat zelf te gaan eten wordt echt een bende.
Nu krijgt ze een halve droge boterham. Snijden we dan in 3 reepjes ofzo en dan mag ze uit haar hand eten. Ze eet nu het zachte eraf en laat de korsten dan vallen. Haha...
Kreeg vandaag als tip om er smeerkaas oid op te doen, dan dubbel vouwen en in reepjes snijden. Dan komt de smeerkaas ook niet overal!

Succes!

hi!

lastig he die kleintjes die al t eten al zelf willen pakken;)
Opzich is er geloof ik niets mis mee, die paar weken maakt niet veel meer uit, tenminste als er in je familie geen vormen van allergie voorkomen, zoals exeem en hooikoorts ofzo..dan zeggen ze op t cb dat je eerst met groente en fruit moet beginnen (va 6 mnd) en dan brood vanaf 7 mnd..ivm met de gluten

succes

hoi

Ons ventje kreeg met 3,5 maand al fruit... Met 7 maanden at hij potjes van 8 maanden en dat is eigenlijk nog te fijn voor hem. Hij krijgt flinke stukken weg.
Maar dan brood...
Vanaf 6 maanden ben ik begonnen met een korstje brood. Mijn mannetje at dit heerlijk. Totdat hij heel naar begon te doen. Hij verzamelde alles in zijn gehemelt. Kheb er een hele klont uit gehaald!! Waardeloos dus. Dit gebeurd bij alle koekjes, liga's of brood. Hij is nu 8 maanden, maar krijgt dus geen brood...

Terug
Bovenaan