broodkorsten doodeng

A

Anoniem

Guest
hebben jullie dat nu ook dat de kids continu stikken in de broodkorsten. levi kan er echt nog helemaal niets mee en krijgt het er zelf ook niet meer uitgewerkt. Ik moet iedere keer een stuk brood achteruit zijn keel vissen brrrr doodeng.
Ik geloof dat we maar even wachten met brood want ik krijg iedere keer zowat een hartverzakking.

groetjes chimene
mv levi 12-06-07

Lotte is van 2-5-2007 en die krijgt ook geen brood. Zelfs hele kleine stukjes vind ze niks. Ze eet haar warme eten ook helemaal gepureerd. Die heeft een hekel aan kauwen. Ach, elke twee weken probeer ik het weer opnieuw. Ze zal het echt wel een keer leren.

Ik heb liever dat ze goed eet, maar gepureerd, dan helemaal niks. Want dat is het resultaat met 'stukjes'. En dan kunnen we allemaal meerdere keren per nacht er uit omdat ze honger heeft. En dat is voor ons allemaal niet bevorderlijk.

Groetjes, Marisa

Hoi Hoi,

Mijn zoontje is van 12 juni 2007 en eet echt makkelijk
op het kdv heeft hij gezien dat zijn vriendje van 1 jaar brood at ipv broodkorst en sindsdien wil hij niet eens een korst maar gewoon een boterham met smeerkaas
Hij vind het heerlijk

waarom probeer je niet een lange vinger?
Dat smelt wat beter in de mond

groetjes
Jolanda

hoi jolanda,

levi is ook van 12 juni, grappig!
Hij eet verder ook wel super hoor vooral de groenten met pasta/rijst 's avonds daar kan hij geen genoeg van krijgen. Dat hoef ik ook niet helemaal glad te pureren dat  gaat wel.  Fruit vindt hij echt niets aan daar eet levi een paar happen van en dan blijft zijn mond echt dicht.
Levi kan niet alles eten ivm zijn koemelkallergie maar ik probeer ook wel liga zodat hij een beetje leert kauwen maar daar moet ik ook echt bij blijven want dat gaat ook nog wel eens fout met stikken. Nou ja hij leert het vast wel een keer maar ik krijg het er af en toe wel spaans benauwd van dat gestik.

groetjes chimene

Eng is dat hè! Het klinkt altijd zo dramatisch.

Onze dochter had 'kissing tonsils' (amandelen die zo groot zijn dat ze elkaar raken). Daardoor was de opening van haar keel erg klein. Ik ben daardoor kampioen etensvissen geworden. Ik kan met één beweging de keel weer vrij maken. Uiteindelijk wen je aan die reactie en zie je hem vaak van te voren al aankomen. Toen mijn dochter 2,5 was, zijn haar amandelen er eindelijk uitgehaald. Nu gebeurd het niet meer.

Maar goed, daar ben jij niet mee geholpen natuurlijk. Probeer eens een Liga start. Die worden helemaal zacht. Of week het korstje een beetje voor in water of opvolgmelk. Wordt dat allemaal niks, dan zou ik inderdaad gewoon nog even wachten em het over een tijdje nog een keer proberen.

Succes,
Karin

quote: mammamene schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-01-2008 09:36:53'));

hebben jullie dat nu ook dat de kids continu stikken in de broodkorsten. levi kan er echt nog helemaal niets mee en krijgt het er zelf ook niet meer uitgewerkt. Ik moet iedere keer een stuk brood achteruit zijn keel vissen brrrr doodeng.
Ik geloof dat we maar even wachten met brood want ik krijg iedere keer zowat een hartverzakking.

groetjes chimene
mv levi 12-06-07

Hoi Chimene,

Rik is van 04/07/07 en die eet eigenlijk al bijna een week wat brood. Nu al zelfs bijna een halve boterham. Ik denk dat ik van het weekend er es wat opsmeer!
Bij ons gaat het goed met brood, maar Rik durf ik dus weer geen koek te geven, hij sabbelt niet, maar bijt en ja dan gaat er ineens een halve koek naar binnen!!!!

Succes meid!

X Saskia
mv RIk 04/07/07

Hoi chimene,

Mijn zoontje is nu bijna 9 maanden en eet al een maand of twee een boterham, hij heeft nu nog af en toe last van een korstje, maar weet het dan toch door te slikken. Het gebeurt meestal als hij teveel in z'n mond heeft. Nu leid ik hem af door tussendoor gewoon z'n warme melk te geven...dan wordt het weer even sappig, want het brood zonder er iets op is best droog!!

Nu eet mijn zoontje een hele boterham met korsten...en het liefst met (rozenbottel)jam. Daarnaast krijgt hij ook smeerkaas of appelstroop, alles gaat erin, maar heb geduld. De eerst weken wilde meneer het ook niet.

Begin met alleen het brood zonder korst, maar doe er jam op, dan heeft het een smaakje. Daarna probeer je het met de zachte korst en op het eind met de harde korst (de bovenkant zeg maar) en wissel af met beleg, dan blijft het interessant.

Op den duur gaat hij alles opeten en kan je steeds grotere stukken geven...

Succes groetjes!!

Terug
Bovenaan