broodkorstjes?

Hoi mama's

Tessa is zondag 6 maanden en we zijn nu net begonnen met fruithapjes. Dat gaat erg goed en gister heeft ze voor het eerst ook een babyrijstwafeltje gehad. Lekker om ze te zien smullen!
Omdat ze al een tandje door heeft en nu de tweede (echt af en toe zielig zo snel achter elkaar die tandjes)   sabbelt ze lekker overal op.
Ik had gehoord dat ze dan ook wel mogen sabbelen op een broodkorstje. Maar mag dit al met 6 maanden? Weet iemand dit?

groetjes

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Hai,

Dit is wat er algemeen aangehouden wordt:

Pas vanaf een maand of zeven mag een kind brood eten. Eerder niet, want de gluten die in brood zitten, kan een kind onder de zeven maanden nog niet verdragen. Het kan echter geen kwaad om uw kind al iets eerder op een droge broodkorst te laten sabbelen. De geringe hoeveelheid gluten die hij op die manier binnen krijgt is te verwaarlozen. Bovendien is het kauwen goed voor de doorkomende tandjes. Verder kan het kindje vast wennen aan de smaak. Oud brood is wat minder klef, jonge kinderen kunnen dat makkelijker kauwen en slikken. Wacht met volkorenbrood tot uw kindje minimaal 1,5 jaar oud is.

Dus, lekker laten sabbelen!

Grtz. Poppetje71

pffff waarom zijn alle adviezen toch zo tegenstrijdig??

op www.borstvoeding.com staat een voedselintroductieschema, daar staat ook brood vanaf 7 maand, maar volgens mij mag volkoren dan juist weer wel *zucht* wat lastig allemaal.

mama van Rêve

Of je gaat naar zo natuurwinkel ik zag van de week daar een busje voorstaan met de tekst erop brood glutevrij  Sinds ik Lars heb let ik overal normaal was me dat nooit opgevallen   Maar ik had weer van me zus begrepen die heeft 3 kinderen de oudste is 18 jaar dat wit brood niet zo heel veel kwaad kan alleen bruin brood.

Ik heb me er eigenlijk nog niet in verdiept !!!!

Groetjes,

Bianca

huh

ik geef Daniëlle op advies van het CB licht bruin brood....
kan dit echt kwaad dan?

oh nu ga ik me hier toch druk over maken, ik heb niet gemerkt dat ze er last van heeft of heeft gehad...

groetjes Veronique mv Daniëlle

Yoëll is morgen 6 maanden en krijgt sinds deze week brood. Eerst gaven we hem een broodkorst, maar hij sabbelt niet, hij stopt hem in ene keer naar binnen
Dus hem stukjes brood zonder korst gegeven, eerst met wat diksap er overheen dat het wat beter glijdt, maar nu geef ik hem een licht bruine boterham zonder korstjes met smeerworst. Hij heeft er geen last van (gehad)

Gr Pauline

Het CB zei tegen mij dat ze nu broodkorstjes mag, als het maar geen wit of volkorenbrood is. (gewoon lichtbruinbrood zonder pitjes/zaadjes)

groetjes Monique

De broodkorstjes zijn een succes!! , gister geprobeerd en ze ging  heel voorzichtig lekker sabbelen, (totdat ze ontdekte dat dat korstje ook best wel in een keer in de mond kon....)

Misschien een hele domme vraag, maar  geven jullie (of hebben gegeven) alleen de bovenkant van een boterham (is korstje) of ook wel eens een zijkant of onderkant van een boterham (is namelijk ook een korstje..) Of zou het niet uitmaken?

haha,, Ik denk als ik morgen op mijn werk de boterhammentrommel openmaak allemaal boterhammen zonder korstjes zie!!

groet
Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Terug
Bovenaan