Broodmaaltijd

Hallo dames..........

Morgen ga ik beginnen met het geven van brood met beleg, dus ik heb enkele vragen. Wat voor beleg geven jullie? Hoeveel sneetjes? En hoe kan ik het het beste geven zonder dat hij gaat kokhalzen of verslikken?

Groetjes Desi mv Duncan
 
Hoi desi,

Spannend hoor voor het eerst brood geven.

Je kan beginnen met een korst te geven waar hij lekker op kan sabbelen.

Of kleine stukjes in zijn mond stoppen.
Droog of met een beetje boter, smeerkaas (dat plakt wel) of smeerworst.

Als hij zich verslikt of je vind het eng de eerste keer kan je wat melk uit zijn fles over het brood heen doen dan word het lekker sompig en hoeft hij het alleen maar door te slikken.

De eerste keer zijn het misschien maar een paar stukjes die hij eet. Maar dat word al snel meer.

Veel plezier en eet smakelijk

groetjes joyce mama van Mara
 
Ik ben met mijn zoontje begonnen met een beetje boter erop. Sommige soorten beleg kleven idd. Later kun je gewoon uitproberen wat je zoontje lekker vind. Mijn zoontje vind leverpastei, pindakaas en smeerkaas erg lekker. En nu geef ik ook heel af en toe chocopasta...en dat vind hij helemaal geweldig (maar mijn zoontje is nu bijna 1 jaar)
Groetjes Renate
 
Hoi Desi,mijn Desi krijgt sinds eergisteren brood, ik doe er een beetje smeerkaas of appelstroop op en snijd het in kleine stukjes,die zij dan heel serieus opkauwt,ik doe gewoon elke keer een stukje in dr mondje en laat haar af en toe even tegen me lachen,zodat ik kan zien of dr mondje weer leeg is (t is soms net een hamster),en vor eventuele verslikkingen heb ik er een flesje water bij staan,maar tot nu toe ging het allemaal goed.
Ze krijgt nu een halve boterham en die gaat nog niet helemaal op,dus daarna krijgt ze nog een volle fles,maar de bedoeling is dat ze naar ongeveer 1 boterham gaat,en dan eventueel nog een half flesje erbij
Succes
 
Hoi Desi,

Mijn dochtertje krijgt nu 1,5 week een boterham. We zijn begonnen met een kale en dan net zoveel ze wil. De eerste dag was dat een halve en dan nog een fles 200 ml er na. Elke dag bouwde ze de boterham iets op en de fles iets af.
Nu geef ik sinds zondag met smeerworst. Inmiddels gaat er een hele boterham in. Ze vindt het heerlijk! En ze krijgt dan ongeveer 100 ml melk er na.
Dus zo heeft ze het zelf een beetje geregeld.
En om het kokhalzen te voorkomen snij ik kleine stukjes en kijk ik af en toe in haar mondje of het leeg is.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes Laura


 
Hoi Desi,

Wanneer kindejes bij ons op het kdv brood krijgen beginnen we met een droge boterham (of met een dun laagje boter). Hier plukken we kleine stukjes vanaf en stoppen dit in de wang. Zo is de kans kleiner dat het aan het verhemelte blijft plakken. Of inderdaad wat voeding eroverheen gooien.
 
Terug
Bovenaan