broodmaaltijd??

A

Anoniem

Guest
Hoi,

onze Stijn is nu 7 maanden en eet en drinkt nu  3 flessen, 1 papfles, fruithap en warme maaltijd. We proberen nu de papfles van 11.30 te vervangen door een boterham, nou ja vervangen... hij eet nu een halve boterham en drinkt daarbij een melkfles van 150 ml in totaal. Dit is geen pap  meer.
Hoe hebben jullie het aangepakt met het introduceren van de boterham en  hoeveel melk drinkt jullie kleintje daar nog bij?

groetjes,
kiki  

ik heb dat nog niet echt aangepakt, en zie die noodzaak ook niet.

hij gaat langzamerhand steeds beter eten, bij het eten krijgt hij slokjes drinken (water of kruiden thee) en op die manier wordt het vanzelf wat minder met die melk. en soms drinkt hij toch ineens veel melk,...dan zal ie het wel nodig hebben.

Hmm, had er niet echt over nagedacht. Ben gewoon begonnen met een boterham en na 1 dagje wennen gaat die gewoon helemaal op! Hij vindt het erg lekker en drinkt daar een bekertje water bij (ca 75 ml), meteen daarna als 'toetje' een flesje van 135 cc. Qua melk drinkt hij de fles gewoon leeg, hoeveel ik er ook in stop, melk laten staan doet hij NOOIT! Dus maak ik er zelf gewoon kleinere flesjes van...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (8 mnd)

Mijn zoontje is nu 9 maanden en krijgt sinds 1,5 maand een boterham tussen de middag. In het begin een paar stukjes en inmiddels eet hij vlot een hele boterham weg. Daarnaast krijgt hij nog een flesje van 150 cc. Binnenkort wil ik dit flesje iets gaan afbouwen. Het probleem is alleen dat hij roosvicee ed niet lekker vindt, dus ik moet nog even gaan bekijken wat meneertje dan wel lekker vindt van drinken.

ik geef hem eerst twee stuks fruit gepureerd, dan zijn boterham en vervolgens zijn fles 210 deze fles drinkt hij soms helmaal leeg en soms maar half, maar ik vervang dit niet, want melk is anders dan brood. wel bied ik eerst het vastvoedsel aan zodat hij het aan kan vullen met melk, geef ik hem erst melk, dan drinkt hij zich helemaal vol en hoeft hij geen brood meer.

Misspiggy78, heb je al eens diksap geprobeerd? Mijn kereltje vind het heerlijk....

Groetjes vonneg

Terug
Bovenaan