broodvraag

A

Anoniem

Guest
Mijn zoontje is nu 6 maanden en volg eigenlijk al vanaf het begin de nutricia dagmenu's. Nu zegt Nutricia dat er vanaf 6 mnd een boterham op het menu staat rond lunchtijd en ze halen dan een fles in de middag (in ons geval 15.30 - 16.00) weg... ik vroeg mij af hoe jullie die overgang hebben gemaakt en wanneer jullie brood zijn gaan geven... en dat het dan uiteraard ook goed voed waardoor je dus die fles er inderdaad s'middags kan afhalen.

Mijn zoontje zijn schema is nu:

7.30 uur                Fles 180 water en 6 scheppen nutrilon + 3 scheppen nutrix
10.00 uur            Fruithap (half potje), daarna gaat hij meteen slapen tot uurtje of 12
12.00 uur            Fles 180 water en 6 scheppen nutrilon en dus de boterham (Maar die          
                                     hebben we nog niet gegeven, vind het maar eng)
14.30 uur           Slaapt hij nog een uurtje / anderhalf uurtje
16.00 uur           Fles 180 water en 6 scheppen nutrilon (deze moet dus weg en wil ik  
                                       vervangen voor ander helft fruithapje met gekruimelde liga??? idee? of  
                                       te  weinig?
17.30 uur           Groentenhap (heel potje) (+ evt yoghurt)  -> misschien dan iets
                                       eerder  geven??
19.00 uur            Fles 180 water en 6 scheppen nutrilon + 3 scheppen nutrix

En hij slaapt dan van 19.30 uur tot 7.30 uur

Ik hoor graag jullie tips / adviezen?

Groetjes,
Kyra

hoi,
Ik werk op een kinderdagverblijf en kom hier dus regelamtig mee in aanraking.
Wat wij doen is het volgende:
7.00 pap fles
10.00 uur fruit hapje   + sap
12.00 fles + boterham, begin eerst met een stukje korst
15.00 liga + sap
17.00 warme hap + toetje
19.00 pap fles

Ik zou eerst even kijken hoe het gaat met brood eten   begin bv met een korstje en dan alleen het zachte van een boterham. Ik zou zelf eerst wel de fles melk blijven geven om 15.30 en als hij goed brood eet die fles er pas afhalen. dan weet je zeker dat hij genoeg krijgt.
 succes ermee

Terug
Bovenaan