Brrrrr... nog een keer bevallen

Hallo Allemaal,

Ik heb een dochter van 2,5 jaar, en nu zwanger van de tweede. Nog maar heel pril hoor, 5 weken ongeveer.

Ik ben er heel erg blij mee maar... ik ben nu al bang voor de bevalling, de eerste keer was zo'n drama. Totaalruptuur, vacuumverlossing etc.
Ik zie er nu al vreselijk tegenop.
's Nachts kan ik er niet van slapen.

Sommige mensen zeggen dat de tweede bevalling meestal beter gaat dan de eerste.
Wie heeft daar ervaring mee?

Alvast bedankt!!!
 
Heb nog geen ervaring met een tweede bevalling. Maar weet wel dat je dit gelijk bij je verloskundige of gyneacoloog moet melden. Dan kunnen ze er al gauw wat mee, en kun jij misschien wat meer gaan genieten van het zwanger zijn. En hoef je misschien niet angstig te zijn voor je tweede bevalling. 2 vriendinnen zijn kortgeleden voor de tweede keer bevallen, en beide zeiden dat het sneller verliep en makkelijker ging.
Fijne zwangerschap!
 
Ik las je berichtje, ook ik heb een hele vervelende eerste bevalling gehad.Maandags begonnen en woensdagmiddag bevallen. Hele heftige weeen maar geen of weinig ontsluiting. Pas na bijstimulering is mijn dochter dan na 1,5 uur geboren met de vavuumpomp, ben ook uitgescheurd maar gelukkig geen totaalruptuur. Was bij de tweede zwangerschap ook heel erg nerveus over de bevalling, maar dit is mij zo mee gevallen voordat ik het wist was ze al geboren, en echt op het moment spookt het wel even door je hoofd maar kun je het niet echt plaatsen. Dit is mijn verhaal maar dat zegt natuurlijk niets wel weet ik uit verhalen van vriendinnen met een zware bevalling dat ze het eigenlijk ook zo ervaren hebben. En als de gyneacoloog het niet vertrouwd laat hij jou echt niet op de natuurlijke manier bevallen,
maar maak je zorgen wel kenbaar in het ziekenhuis, daar maken ze dit dagelijks mee.
Succes hoor, maak je niet te veel zorgen geniet van je hummeltje in je buik.
 
Terug
Bovenaan