brrrrrrrrr .....

A

Anoniem

Guest
Afgelopen maandag hebben wij... EINDELIJK... kennis gemaakt met de potentiele gastouder voor Tessa. De eerste indruk was goed, een vrolijke, gezellige, maar bijzonder drukke temperamentvolle spaanse dame. Ze spreekt niet slecht nederlands, maar ook niet vloeiend. M'n eerste idee was doen, ze sprak zo liefdevol over de kids die ze opving, maar gaande weg begin ik toch een beetje te twijfelen. Ze is wel heeeeeel erg temperamentvol, zal er nog wel wat over blijven van de rust en regelmaat die Tessa nu kent?
Nu vraag ik me wel af of dit gegronde twijfels zijn hoor, of dat het gewoon de emoties zijn die het moeilijk vinden om haar uberhaupt aan iemand over te dragen (laat staan aan een vreemde...).
Aanstaande maandag gaan we een proef ochtendje doen, maar hoe weet ik dat het goed zit? Ze zal uiteraard anders terug komen dan ik haar ken, denk ik ....
Iemand hier ervaring mee ????

Anne

Nee, geen ervaring mee. We hebben geen opvang voor Lynn. Haar broer Dean heeft op een kdv gezeten (waar ik zelf werkte). Ik zou zeggen probeer het gewoon een ochtendje. Tessa zal sowieso anders zijn dan wanneer ze thuis is. Dit heeft niks te maken met de keuze voor een bepaalde gastouder of kdv. Probeer er zonder vooroordelen en gevoelens in te stappen. Als je het echt niet prettig vindt, dan kun je toch een andere gastouder zoeken?

Succes ermee.

Groetjes,
Nelly.

Hoi Anne,

Weet precies hoe je je voelt. Heb ook altijd gebruik gemaakt van gastouders en het is altijd even afwachten hoe het gaat. Heb je met de kennismaking ook besproken hoe Tessa haar dagindeling is en gevraagd of zij dit ook zo kan bieden??
Probeer gewoon even hoe het gaat. Het is altijd voor beide partijen even wennen. Blijf je je ongemakkelijk voelen en is Tessa helemaal van slag, dan kun je altijd een andere gastouder zoeken.

Groetjs,

Suus

Hoi Anne,
Lastig he?! Wij zijn net kennis wezen maken op het kinderdagverblijf. Wij hebben we gelukkig wel een heel goed gevoel bij en zien er ook niet tegenop.
Maar het blijft een feit dat het bij een gastouder of kinderdagverblijf er anders aan toe gaat dan thuis. Maar dat is volgens mij niet slecht. En er groeien een heleboel kindjes op bij hele temperamentvolle ouders, maar dat zijn toch niet per definitie drukke, onrustige kindjes! Misschien kan die mw wel heel goed en duidelijk grenzen stellen, handig voor als ze wat ouder is. En vaak zijn ze heel erg aanrakerig, lekker knuffelen enzo. Misschien als je er zo naar kan kijken dat je de positieve punten kan zien ipv de negatieve. En geef nou toe, wij doen het zelf toch ook niet altijd helemaal perfect met onze kindjes...
Succes met je beslissing!
Groetjes, Irene

Dat is misschien een nadeel van een gastoud voor de opvang van je kind(eren). Als zij jullie niet zo ligt, dan wordt het toch lastig als je maar met 1 persoon te maken hebt. Bij een kinderdagverblijf zijn er altijd meerdere leidsters, dus als eentje je niet ligt heb je altijd nog een ander om dingen mee te bespreken.
Aan de andere kant krijgen kindjes bij een gastouder toch vaak iets meer persoonlijke aandacht en zo moet je het denk ik ook maar proberen te zien. Die aandacht is belangrijk voor een kind en ik denk dat het niet zo uitmaakt of die van een druk persoon of een rustig persoon komt.
Verder altijd met haar overleggen hoe jullie de opvoeding en dagindeling van jullie kindje willen zien. Je zult niet alles voor elkaar kunnen krijgen, omdat zij natuurlijk ook meerdere kindjes heeft om voor te zorgen... maar ze zal er vast zoveel mogelijk rekening mee proberen te houden!

Groetjes, Michele (mv Dimas, Luna en Manoe)

Hoihoi,

Mevrouw vroeg om een schema van tessa haar dag op papier te zetten, dat geeft wel aan dat ze erg mijn weg wil volgen denk ik .... ik hoop alleen dat ze verder kijkt dan dat schema, en naar tessa luistert, maar dat zal ook haast wel hoor!
Ik heb dus vandaag mijn dochter op papier gezet en moest daarbij concluderen dat we toch eigenlijk een heerlijk ritme hebben
7.00/8.00 eerste fles en weer slapen meestal tot de volgende fles
10.00/11.00 tweede fles daarna lekker spelen
14.00/15.00 derde fles daarna meestal weer slapen tot een uur of 16.00/17.00
17.00/18.00 vierde fles daarna meestal om 19.00 uur naar bed
22.00 wakker maken voor de 5e fles en de nacht doorslapen :)

Och we zien wel, moeder de gans (moi) moet nog leren dat ze d'r niet altijd bovenop kan blijven zitten ;-)

Anne

Liefs,
Anne

Terug
Bovenaan