brstvoeding

heb een vraagje voor diegene die eigenlijk al ervaring hebben met borstvoeding geven, ik wil weer borstvoeding geven bij nr 4. heb bij alle drie gedaan (zo''n 21 weken) maar dit is de eerste keer dat ik gewoon na mijn zwangerschapsverlof aan het werk ga (2 dg). het probleem of de angst bij mij is het volgende. de vorige 3 kids wilde geen flesje. als ze het al namen dan was degene die oppaste echt heel lang bezig om het erin te krijgen. gelukkig ging ik bij nr 2 aan het werk toen zij 14 mnd oud was en bij nr 3 toen zij 10 mnd oud was. bij nr 1 studeerde ik dus die moest het dan uithouden totdat ik terug was van college.
hebben jullie tips, ideen hoe ik dit het beste kan aanpakken? wil ook dit kindje graag lang kunnen voeden.

Hey Lorena..

Ken het probleem. Joris wilde absoluut geen fles en deed lang zonder voeding als ik er niet was (en maar krijsen!!!)
Het beste kun je tussen de 4 en 6 weken oud gaan oefenen en dit elke week minstens 2 keer per week doen. Geen garantie dat het lukt natuurlijk, maar Elias dronk zo wel.. ik had een tommee tipee fles en die lijken wel op een tepel..

Voor meer tips kun je je vraag misschien stellen op www.borstvoedingsforum.nl. Daar heb ik veel aan gehad toen ik Joris en Elias voedde...ben benieuwd of het me nu weer gaat lukken bij deze spruit, ik hoop het!

Hoi,
ik kan je hier ook niet echt bij helpen, die van mij wilden ook nooit een fles en ook geen speen trouwens. Zijn direct van de borst naar vast eten gegaan. Maar, ik zou idd zo snel mogelijk de fles proberen te laten wennen, ik ben daar eigenlijk steeds te laat mee begonnen.
Groetjes Patricia

Hoi,
Mijn kinderen hebben nooit uit een fles hoeven drinken, gingen idd rechtstreeks naar vast eten en tuitbeker!!
Je kunt iig het beste iemand anders de fles laten geven, jou assoieren ze met de borst en dat maakt het moeilijker, we hebben het wel altijd geprobeerd een keer, dat papa dan een keer de fles gaf, en dan dronken ze minimaal en wachten liever tot mama weer thuis was,,haha
Ik geloof ook tussen de 4-6wk beginnen met oefenen!!
Groetjes MJ

Hoi,

Wij hebben hier geen problemen mee gehad, Finn maakte het niks uit als hij maar melk kreeg haha.
Maar inderdaad, wat hierboven al genoemd staat heb ik ook gehoord.
-Niet te lang wachten met proberen, 4-6weken is prima (ook weer niet te vroeg, hij/zij moet wel eerst echt goed uit de borst kunnen drinken).
- Niet zelf de fles geven maar iemand anders. En helaas, zelf er dan dus ook niet naast gaan zitten kijken, maar echt even de kamer uit gaan is volgens mij toch wel het beste.
- Kijk even wat voor fles/speen je gaat gebruiken. Wij hebben de bredehals-flessen van avent, maar ik heb ook wel eens gehoord dat je een tijdje moet zoeken naar een speen die het kindje wel accepteert.
- Vanaf dat Finn uit de fles dronk heeft papa regelmatig een flesje gegeven, zodat ik bijvoorbeeld een keer de nacht kon doorslapen. Ik denk dat dat ook wel slim is, zodat hij/zij er ook echt een beetje aan went dat de melk soms ook uit de fles komt.

Succes!

Terug
Bovenaan