Bruin bloedverlies/afscheiding na orgasme

<p>Hi dames,</p><p>Misschien een wat private topic, maar ik heb sinds gisterenochtend constant bruin bloedverlies/afscheiding bij het afvegen na een toiletbezoek. Dit nadat ik zelf (hier heb ik zelf niks voor gedaan, het gebeurde gewoon?) een orgasme heb gekregen toen ik gewoon op de bank lag met mijn benen over elkaar gekruist. Er is dus geen sprake van penetratie o.i.d. door seks met mijn partner. Een aantal uur erna kreeg ik dus last van bruin bloedverlies en dat is nu nog steeds niet weg. </p><p>Ik heb volgende week zaterdag met 7+5 weken pas de echo. Hebben jullie ervaringen met dit probleem en bruinverlies gehad na een orgasme? Ik heb zelf geen buikkrampen en het is ook (nog?) niet rood bloed, dus ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Op internet lees ik ook dat licht bruin bloedverlies een eerste stadium is van een miskraam, dus dit maakt me heel onzeker.. Verloskundige al gebeld en wist het moeilijk in te schatten. Ben dus op zoek naar ervaringen. </p>

Hi Dilara, kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Bruine afscheiding kan ook veel andere dingen betekenen. Het komt vaker voor aan het begin en einde vd zwangerschap! Het kan bv ook een innestelingsbloeding zijn of je baarmoeder, die wat gevoelig reageert. Toevallig laatst nog van iemand gehoord die hetzelfde had in dezelfde periode als jij en nu een paar echo's verder, is alles gewoon helemaal goed. Mocht je blijven twijfelen, je zorgen maken of andere klachten krijgen, dan zou ik gewoon nog een keer de verloskundige bellen! Daar zijn ze tenslotte voor. 

Hi Dilara, kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Bruine afscheiding kan ook veel andere dingen betekenen. Het komt vaker voor aan het begin en einde vd zwangerschap! Het kan bv ook een innestelingsbloeding zijn of je baarmoeder, die wat gevoelig reageert. Toevallig laatst nog van iemand gehoord die hetzelfde had in dezelfde periode als jij en nu een paar echo's verder, is alles gewoon helemaal goed. Mocht je blijven twijfelen, je zorgen maken of andere klachten krijgen, dan zou ik gewoon nog een keer de verloskundige bellen! Daar zijn ze tenslotte voor. 

Hoi Dilara,
Ik begrijp hoe je je voelt. Ik ben niet echt angstig of stressvol aangelegd maar als het om bloedverlies tijdens een zwangerschap gaat ben ik ook extra alert.

Ik heb dus om de een of andere reden vaak erotische dromen sinds ik zwanger ben (nu 8+4 weken) en heb dan niet alleen in mijn droom maar ook in het echt een orgasme :s vervolgens heb ik daarna wat donker bruin bloed verlies of Indd meer een soort bruinige afscheiding omdat ze het zo minimaal is.

Dit heb ik nu 2 keer gehad en ging eigenlijk na 2 dagen steeds over. Ik zou het dus zeker een dag of 3 geven en als het dan nog niet over is of het word erger, gewoon weer de verloskundige bellen dan kunnen ze de echo wat naar voren schuiven.

Succes en sterkte

Liefs
M

Terug
Bovenaan