Bruin/bloedverlies tijdens eerste weken zwangerschap

Hallo,

Ik ben een vrouw van 35 jaar en nu voor de tweede keer zwanger. De eerste keer was een missed abortion waarvoor ik 2 keer een curretage heb moeten ondergaan. Mijn man en ik lopen ook bij een fertiliteitpoli vanwege onbegrepen fertiliteit. We zijn al 8 jaar onderweg. 6 x IUI, 2 x IVF en nu dus opnieuw zwanger van een cryo. Ik ben vandaag precies 6 weken.

Afgelopen maandag begon het weer met bruinverlies. Gelijk weer geschokt. Afgelopen donderdag helderrood bloed, in paniek. We kregen weer een dejavu gevoel van de vorige keer. Toen het ziekenhuis gebeld en voor een echo geweest. Er was een lege vruchtzak te zien. Maar het was ook nog te vroeg. De gyn zei, het kan nog alle kanten op. Geduld dus. Pffff slopend dit. A.s. donderdag opnieuw voor een echo. Ik heb nog steeds bruinverlies afgewisseld met bloed. Verder geen buikkrampen en wel behoorlijk gespannen borsten. Dit is ook het enige wat me nog wat hoop geeft.

Als je op het internet leest, komen bloedingen in de eerste week nogal vaak voor. Wie heeft hier ervaring mee?

Het is bij mij nog erger dan de eerste keer bij de missed abortion.

Ik hoop hier ervaringen te kunnen delen.

X

Ik heb t/m de 9e week zo goed als dagelijks last gehad van bloed/bruin verlies. Ben inmiddels 26 weken zwanger van een gezond kindje. Het kan alle kanten op gaan maar dus ook de goede :)

Hoop dat de komende dagen snel gaan en dat je donderdag een mooie echo krijgt met kloppend hartje

Ik heb tot vorige week bloedingen gehad. ik ben nu 19 weken zwanger van een eeneiige tweeling. in de negende week heb ik zelfs veel bloed en stolsel en iets wat oo een zakje leek verloren. Maar ondanks nu te weinig vruchtwater en een achterstand in groei ( wat niets te maken heeft met het bloedverlies hoor) zitten ze er nog en doen ze het goed. alle organen doen wat ze moeten doen,hartjes kloppen goed en hersens zien er top uit! er bleken bij mij gewoon stolsel aanwezig tot vorige week dus het hoeft niets te betekenen.

Hallo Patricia en Johanna,

Jullie berichten geven me enigszins weer hoop! De angst slaat gelijk weer toe omdat het de eerste keer ook zo begon en toen was alles mis.

Hadden jullie ook last van zwangerschapsverschijnselen verder? Misselijk etc? Ik heb alleen maar gespannen borsten en erg moe. Verder merk ik weinig.

Patricia, 26 weken zwanger dus. Kun je er nu goed van genieten? Je zult wel geschrokken zijn toen de bloedingen begonnen? Heb je toen ook een vroege echo gehad?

Johanna, jeetje in verwachting van een tweeling. Bijzonder zeg! Had jij ook een vroege echo toen de bloedingen begonnen? Heftig hoor met stolsel etc erbij. Gelukkig gaat alles goed verder.

X

Hallo Hopeful,

wij hebben in juli de eerste miskraam gehad met als gevolg een curretage, vorige maand opnieuw zwanger en ik kreeg bij week 6 a 7 ook bruine afscheiding (bloedverlies) was wisselde van lichtbruin naar haast zwart en soms rood wij naar de verloskundige en het hartje klopte wij sprongen een gat in de lucht maar het bloedverlies werd alleen maar meer niet perse rood maar vooral bruin en zijn toen nog een keer heen gegaan maar het hartje was gestopt met kloppen helaas.. en heb ik vorige week opnieuw een curretage gehad! niet z'n hoopgevend verhaal maar heeft 2 kanten ik hoop voor je dat het goed mag gaan ik zal voor je duimen succes! x

Hallo hopeful,

Wat een heftig verhaal! Na al die pogingen om zwanger te worden en dan nu dit! Ik heb rond 6 - 7 weken ook bruinverlies inclusief stolsels gehad. Mocht gelijk naar verloskundige voor een vroege echo (6wk + 4 dgn). Ondanks dat de verloskundige ons van te voren waarschuwde dat het nog vroeg was voor een kloppend hartje en dat het dus niets hoefde te betekenen als het nog niet zou kloppen, zagen we gelijk een mooi knipperend lichtje op de echo.

Het bruinverlies werd eerst nog erger, maar nam daarna langzaam af. Nu geen last meer van. I<span style="line-height: 1.5;">nmiddels 17 weken zwanger en alles gaat super. </span>

Hopelijk krijg jij donderdag ook een knipperend lichtje te zien!

Anna

Jullie ook bedankt voor jullie ervaringen.

Anna, je geeft me hoop met je bericht. Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Het verhaal erboven (ik zie geen naam staan) . Jeetje wat heftig zeg. Eerst heel gelukkig bij het zien van een kloppend hartje en vervolgens voor de tweede keer gecurreteerd. Heftig hoor. Ik heb hier zo'n grote angst voor dat het bij mij ook weer zo zou gaan.

Ik had vandaag ook weer bruinverlies. Het bloedverlies is wel al even weg. Maar goed ...nog even geduld tot donderdag. Deze dagen kruipen voorbij. Ik ben dan ook pas 6 w en 4 d zwanger. Het is dan te hopen dat dit ook niet te vroeg is.

X

Terug
Bovenaan