bruin bloedverlies tijdens zwangerschap

Hoi, dames

Ik ben benieuwd of er meer dames zijn die tijdens hun zwangerschap last hebben van bruin bloedverlies tijdens hun zwangerschap. Ik had vorige week zondag ineens  bruin bloed bij het afvegen en schrok me helemaal kapot. De gynaecoloog zei echter dat bijna de helft van de zwangere dames weleens last heeft van bloedverlies. Na een dag had ik nergens meer last van en dacht: ok, dat hebben we gehad. Nu ga ik net naar de toilet en je raadt het al: weer bruin bloedverlies bij het afvegen....Ik word hier behoorlijk onzeker van, het wordt zo toch moeilijk om van mijn zwangerschap te genieten....

Jullie ervaringen zijn dan ook van harte welkom!!! (positief of negatief)

Veel liefs, Linda

P.s: ben nu ruim 14 weken zwanger en heb gelukkig geen buikpijn!

Hoi Linda,

Ook ik heb vorig jaar tijdens mijn zwangerschap rond 13 weken bruinverlies gehad. Het was maar 2 dagen een heel klein beetje. Ook mijn vk vertelde dat het vaak voorkomt en dat er waarschijnlijk niets aan de hand was. En gelukkig was dit ook het geval, we hebben nu een mooie dochter van al weer ruim 9 maanden.

Sterkte met het verloop van je zwangerschap!

Groeten,
Karin

Hoi Linda,

Bij mijn 1e zwangerschap kreeg ik met 5,5 week bruin bloedverlies. Volgens de deskundigen was er niets aan de hand zolang het niet helder rood werd en er geen buikkrampen waren. Helaas gebeurde dit twee dagen later alsnog en eindigde de zwangerschap in een miskraam.

Ook tijdens mijn huidige zwangerschap kreeg ik wat bruin bloedverlies. Deze keer bij 6,5 week. Ik zat in het vliegtuig, terug van vakantie en raakte helemaal in paniek. Wilde per direct het vliegtuig uit, maar ja dat kan natuurlijk niet. Werd gelukkig goed opgevangen door partner en personeel. Deze keer duurde het 2 dagen en daarna was het over. Twee weken later had ik een mooi kloppend hartje op de echo, en inmiddels ben ik bijna 29 weken zwanger!

Groet Vonni

Hee Linda,

Van mij hier nog een positief verhaal, had ook 2 keer bruinverlies tijdens de zwangerschap, alles is goed gekomen. De oorzaak hiervan was onbekend, misschien heel gevoelig slijmvlies of zo....
Mijn dochtertje loopt vrolijk rond, het hoeft dus niets te zeggen!
Hoop voor je dat het snel stopt, het maakt je zo onzeker!

Sucses,
Liefs Anne

het hoeft helemaal niets ernstigs te zijn!
Ik heb met mijn 1e zwangerschap zelfs meerdere malen
bloedverlies gehad,en zelfs helderrood bloed (bruin bloed duidt op ouder bloed) en toch een kerngezonde jongen op de wereld gebracht!
Hoop dat dit je wat gerust stelt...
Je schrikt wel he? Maar het kan echt onschuldig zijn...
en als je het niet vertrouwt: gewoon je verlosk. bellen!!
Daar zijn ze voor!

Dank jullie wel voor de reacties! Ik ben toch een beetje meer gerustgesteld nu. Ik heb op mijn werk ook aan andere moeders gevraagd of zij dat ook hadden tijdens hun zwangerschap en dat blijken er stiekem toch meer te zijn dan dat ik dacht!

Heb ook contact opgenomen met mijn gynaecoloog en die stelde me eigenlijk ook al gerust. Het kan al een haarvaatje zijn dat geknapt is omdat ik teveel heb gedaan op een dag. En het zou eventueel zelfs nog oud bloed kunnen zijn van mijn baarmoederlitteken omdat mijn eerste kindje met een keizersnede is geboren.

Over anderhalve week hebben we weer een afspraak bij de gynaecoloog en zullen we het nog een keertje met hem bespreken!

Veel liefs, Linda

Terug
Bovenaan