Bruin bloedverlies

Hallo,

Ik ben 7+5 zwanger. In het begin van mijn zwangerschap had ik bijna iedere dag last van bruin bloed verlies/afscheiding. Dat was toen weer weg gegaan. Afgelopen dinsdag de eerste echo gehad. Zag er allemaal goed uit. Er was een mooi kloppend hartje te zien. Baby zat wel ver weg verstopt in de baarmoeder. Nu had ik vanochtend weer last van bruin bloed/afscheiding. Met afvegen niets. Nu nog steeds, al lijkt het wel iets minder. Wat zou dit kunnen zijn? Herkend iemand dit? Ben zo bang dat het mis gaat

Hi Pregmom, 
Wat fijn dat alles goed zat met de baby! In principe kan het ook zijn van bijvoorbeeld hoesten, persen, niezen. Dan kan een bloedvaatje springen. De een is daar gevoeliger voor dan de ander. Als alles goed gaat met de baby denk ik dat je je geen grote zorgen hoeft te maken (ik snap wel dat je er stress van krijgt hoor..). Heb je ook veel buikkrampen? Als dat zo is kan je altijd de VK bellen dat jij je zorgen maakt. En als het rood bloedverlies is kun je sowieso bellen. Maar bruin is oud, dus dat is vaak niks ernstigs. Hopelijk heb je er wat aan! 

Bruin bloed betekent oud bloed. Waarschijnlijk van de innesteling en komt er nu pas uit. Zo lang het bruin van kleur is, betekent dit geen directe bloeding en dus geen reden tot bezorgdheid. Als het helder bloed is dan sowieso altijd even je verloskundige bellen voor advies! Bloedingen in de eerste weken is meer dan normaal :) 
Maar als ik één ding geleerd heb tijdens mijn zwangerschap, is bij twijfel altijd bellen! Je verloskundige is er ook voor geruststelling en jouw gemoedstoestand. Rust en onbezorgdheid is heel goed en belangrijk voor je zwangerschap. 
Hopelijk kun je er wat mee, gefeliciteerd met een mooie eerste echo!

Terug
Bovenaan