Bruin en onder het mes

Ben weer terug van vakantie In Spanje en heb ruim een week niet op het forum gekeken. Lekker bruin geworden, ja. Wat een hoop nieuws weer zeg! Floor zwanger! Gefeliciteerd hoor, geweldig!

Gisteren heb ik de laparascopie gehad. Ik volg het voorbeeld van El, ik zal mijn verhaal als reactie op mezelf zetten, gezien ik nogal lang van stof kan zijn, neemt het wat minder ruimte in beslag.

Groetjes,

Lara

Ik moest om half 10 in het ziekenhuis zijn. Ik werd in een blauw ziekenhuis jurkje gehesen en ving een glimp van mezelf op in een ruit: god, als je bruin bent, staan ziekenhuisjurkjes zelfs aardig. Ik kijk nog naar mijn benen en zie dat ik begin te vervellen. Ik ben verre van zenuwachtig voor de ingreep, maar ben bang voor de uitslag: het moment waarop Het Groene Pak boven mijn hoofd hangt en mij nieuws brengt wat ik liever niet wil horen. Die gedachte moffel ik ergens onder blauwe doorknoopjurk weg.
Een uur later komt de verpleegster mij melden dat er een spoedoperatie tussen is gekomen. Ik zal pas vanmiddag geholpen worden. Dat is vervelend, want ik moet nu manieren zien te vinden om de weggemoffelde gedachte van Het Groene Diagnose Pak te onderdrukken. Gelukkig heb ik telefoon naast mijn bed en na een kwartier lig ik (ingehouden) te schuddenbuiken van het lachen in mijn bed (mijn zus kwam met het voorstel dat ik dan maar, om de tijd te doden, een sigaretje moest opsteken. Bruin verbrand, net iets te blond geworden door de zon, al rokend in het bed alsof het de normaalste zaak van de wereld is, met als klap op de vuurpijl een belletje naar de zuster met de vraag of ze een asbak voor me kan halen). Tja, aangezien ik een grote fantasie heb, werkt zoiets meteen.

Een paar uur later, koud en uitgehongerd (moest al die tijd nuchter blijven), lag ik dan eindelijk in het hol van de Leeuw en zwaaide nog naar "dokter Thijs", die de operatie zou uitvoeren. Dat was puur toeval, want het is niet vanzelfsprekend dat je een bekende gyn. krijgt. Naast zijn zijde stond nog een bekend gezicht, de gyn. die mijn curettage had uitgevoerd.
Hmmm..., nog meer toeval, dit kan niet anders dan dat het goed moet gaan, dat het zo moet zijn, denk ik als het infuus word ingebracht. Tevreden val ik in slaap.

Als ik wakker word, zijn mijn lachstuipen en het tevreden gevoel van eerder verdwenen. Ik ben gedesorienteerd en als ik besef waar ik ben, heb ik geen middelen meer om mijn angst te vermijden. Ik strijd met die gedachte, als ik al vrij snel "de curettage gyn", naast mijn bed zie verschijnen. "Alles is goed gegaan" zegt hij. "We hebben een grote cyste verwijderd bij je eierstok en er nog een ontdekt, die hebben we ook meteen een kopje kleiner gemaakt". "Je baarmoeder zag er goed uit, mooi dik slijmvlies, geen afwijkingen". Ik begin spontaan te janken nadat ik mezelf: "Jippie!" hoor roepen. Hij lacht en zegt dat hij mij weer hoopt te zien in een andere setting op een andere afdeling.

En dat hoop ik ook. De cystes de deur uit (en ik hoop daarmee ook de pijnen die ik had), baarmoeder klaar voor ontvangst, ik hoop dat ik me nu weer snel als vanouds kan gaan voelen.

Met de tred van een 80 plusser, maar met de geest van een opgelaten kind, loop ik met mijn vriend de deur uit. "Zo, dat hebben we ook weer gehad", zegt hij. En zo is het!

Liefs Lara

hoi lara,
ik weet niet of je me nog kent van het zwanger worden forum en het augustus forum, maar ik zoek nog vaak naar berichten van jou en luna die ook bij het augustus forum was. En ik hoop elke keer weer goed nieuws te lezen over jullie. Wat helaas maar niet gebeurd. Maar je ik moet nu even zeggen dat je het weer voor elkaar gekregen hebt om mij tranen in mijn ogen te laten zitten achter mijn computer. Meid ik hoop zo voor je dat je heel snel ook een klein wonderdertje mag ontvangen. Ik blijf in ieder geval duimen voor je.
heel veel liefs
steef.

Hoi Lara,

Zo een bruin kleurtje doet denk ik wel wonderen voor je humeur. Volgende maand ga ik lekker op vakantie lekker genieten van Egypte.

Wat goed dat alles goed met je is en dat die cystes de deur uit zijn. Dat zal wel een opluchting geweest zijn.
Ik hoop dat je je snel weer beter voelt!!

Liefs Claudy

Ha die Lara !

Bruin en wel op de operatietafel !! Meid ondanks dat het een ontzettend naar gebeuren is, maak je ook mij weer aan het lachen met je "smeuïge verhaal" !

Wat super dat de cystes verwijderd zijn en dat de boel er verder tip top uitziet ! Dat geeft weer vertrouwen. Hopenlijk voel je je nu snel weer lekker in je vel en kunnen de stilettohakken weer uit de kast !!

Dikke kus van Luna

PS: We gaan er weer voor hoor, snel door naar een volgend forum !

Hoi Lara,

Wat kun jij op een leuke manier jouw belevenis beschrijven joh!!! Ik hoop voor jullie dat dit weer een stapje dichter bij is naar jullie grote wens!!

Liefs moi xxx

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Lara,

Wat een verhaal, roken in je ziekenhuis bed om de tijd te doden, zou niet gek zijn he!!!! En wat een ontzettende toeval dat dokter Thijs en de Curettage dokter bij je waren!!! Dat moet inderdaad een fijn gevoel zijn voor je, dat zit wel goed!!! Ben blij dat de pijnoorzaakers gevonden zijn en dat je nooit meer pijn krijgt, en natuurlijk dat je heeeeel snel zwanger zal raken...

Ik ben vreselijk blij dat je weer terug bent uit Spanje, en dat het jullie zo goed heeft gedaan, had al zo'n vermoeden dat je je mobieltje niet mee had, ook wel eens lekker om niet bereikbaar te zijn.

Vanmiddag ben ik twee en half uur in de sportschool geweest, en dat geeft toch een heerlijk gevoel. Moedig Lara dat je straks drie keer in de week gaat joggen, wel een goed voornemen van je.. veel over praten dat deed ik ook en nu eindelijk gegaan.

Tot snel he op de msn,

p.s. fijn dat alles zo goed is gegaan.

Liefs, Mick

Heeeeeeeeeeeee Mick!

Waren ze blauw? Jee, dan moet ik wel goed stoned van de narcose geweest zijn... Toch maar even verifieren of de diagnose dan ook wel klopt..., hihi.

Terug
Bovenaan