Bruin verlies op nod?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Wij zijn nog niet zo heel lang bezig met zwanger worden maar wat ik nu meemaak heb ik nog niet eerder gehad. Ik ben sinds de eerste week van januari dit jaar gestopt met de pil. Ik had direct vanaf het begin al een "normale" cyclus van 33 dagen en eigenlijk ook geen ontpillen klachten gehad. De eerste keren ben ik ook gewoon netjes op tijd ongesteld geworden na 14 dagen na ovulatie. Ik gebruik ovulatie testen en weet dus wanneer deze is geweest.</p><p>Deze maand is mijn ovulatie op 31 maart begonnen. Sochtends was hij nog niet positief (clear blue) maar savonds had ik we een smiley. 1 April ook nog een smiley, 2 april sochtends smiley en smiddags niets meer. Deze dagen hebben we uiteraard het gezellig gehad. </p><p>Nu zou ik dus volgens mijn berekening vandaag mijn nod moeten hebben. Gister avond had ik al licht bruine (dikke) afscheiding. Gister avond hebben we ook nog even geklust en daarna bij het douchen "verloor" ik een drupje rood bloed met een soort vliesje eromheen. Toen dacht ik dat het de menstruatie begonnen was dus ik vandaag verbandje ingedaan maar tot op heden nog steeds alleen dik bruinige afscheiding. Dit heb ik niet eerder gehad mijn menstruatie begon altijd op de dag zelf meteen met helder bloed.</p><p>Nu ben ik ook niet zo iemand die meteen denkt ik ben zwanger ik moet testen! Ik heb dus ook nog geen test ofzo gedaan. Maar toch ben ik benieuwd of meerderen dit hebben gehad. Ik heb wel eigenlijk sinds een paar dagen na mijn positieve ovulatie test verschillende "symptomen gehad" denk ik. Zo heb ik zere tepels gehad, tot aan nod dikke afscheiding (heb ik normaal niet) , best vaak maagzuur gehad en het steeds koud gehad door de dag heen. Ook heb ik al heel vroeg menstruatie achtige steekjes en pijn om de onderbuik gehad. Dit heb ik normaal gesproken helemaal niet (pas op dag 2 van menstruatie heb ik vaak pijntjes. Inmiddels zijn al deze klachten wel weg en </p><p>Momenteel ben ik wel flink verkouden. Zou het zo kunnen dat de menstruatie daarom uit blijft? Of zijn er ook mensen die dit hebben gehad (bruinig afscheiding) en zwanger zijn? </p><p><br />Ik ben benieuwd ?</p><p>liefs, </p>
 
Ik denk wel dat je testje kan gaan doen. Bruine afscheiding is oud bloed en je kan je hele zwangerschap ook bloedverlies hebben zonder dat er iets mis is met je kindje straks. Klinkt wel alsof het raak is maar alleen een testje kan jou dat vertellen
 
Oeh spannend, gezien je vgm nu wel positief zou kunnen testen zou ik inderdaad aanraden dat te doen.. dan weet je het toch maar.
 
Dankjewel voor jullie reactie. Nu heb ik toch maar een test gedaan vannochtend maar die was echt Omo wit. Nu zit ik op mijn werk en heb ik zojuist toch een beetje bloed gezien op mijn inlegkruisje dus ik denk dat het nu toch begint! 


Moet ik nu mijn huidige cyclus rekenen vanaf het moment dat ik het bruinige verlies had (twee dagen geleden) of juist vanaf vandaag met echt rood bloed? 


 
 
Nou ik dacht dat het begonnen was, maar nu twijfel ik toch. Ik heb dus de 13e savonds wat bruin verlies gekregen, de 14e ook een klein beetje over de hele dag, gisteren de 15e had ik ineens smiddags wel wat donker rood bloed met afvegen met een beetje wat dikke klodders (sorry voor vieze details..) dus vandaar dat ik zei volgens mij is het begonnen. Daarna tampon in gedaan en gister avond zat daar alleen maar weer een heel klein beetje bruin op, vannacht weer inleg kruisje in gedaan en ik wordt nu wakker en heb helemaal niks? Ook niet met afvegen? 


Ik heb wel nog heel licht af en toe menstruatie krampjes dus ik heb het idee dat er nog iets "speelt" in mijn lichaam... 
 
Ik ben helemaal in de war is dit nou een menstruatie geweest of niet? Mijn menstruaties zijn altijd keurig 4 dagen: dag 1 licht spotting. Dag 2 flink verlies met krampen. Dag 3 normaal verlies. Dag 4 nog een beetje verlies en savonds stopt dat. 


Dit bruinverlies is dus ook nu 4 dagen maar ik durf het bijna geen oud bloed te noemen het lijkt meer op bruine afscheiding? 
 
Terug
Bovenaan