<p>Hoi allemaal,</p><p>Wij zijn nog niet zo heel lang bezig met zwanger worden maar wat ik nu meemaak heb ik nog niet eerder gehad. Ik ben sinds de eerste week van januari dit jaar gestopt met de pil. Ik had direct vanaf het begin al een "normale" cyclus van 33 dagen en eigenlijk ook geen ontpillen klachten gehad. De eerste keren ben ik ook gewoon netjes op tijd ongesteld geworden na 14 dagen na ovulatie. Ik gebruik ovulatie testen en weet dus wanneer deze is geweest.</p><p>Deze maand is mijn ovulatie op 31 maart begonnen. Sochtends was hij nog niet positief (clear blue) maar savonds had ik we een smiley. 1 April ook nog een smiley, 2 april sochtends smiley en smiddags niets meer. Deze dagen hebben we uiteraard het gezellig gehad. </p><p>Nu zou ik dus volgens mijn berekening vandaag mijn nod moeten hebben. Gister avond had ik al licht bruine (dikke) afscheiding. Gister avond hebben we ook nog even geklust en daarna bij het douchen "verloor" ik een drupje rood bloed met een soort vliesje eromheen. Toen dacht ik dat het de menstruatie begonnen was dus ik vandaag verbandje ingedaan maar tot op heden nog steeds alleen dik bruinige afscheiding. Dit heb ik niet eerder gehad mijn menstruatie begon altijd op de dag zelf meteen met helder bloed.</p><p>Nu ben ik ook niet zo iemand die meteen denkt ik ben zwanger ik moet testen! Ik heb dus ook nog geen test ofzo gedaan. Maar toch ben ik benieuwd of meerderen dit hebben gehad. Ik heb wel eigenlijk sinds een paar dagen na mijn positieve ovulatie test verschillende "symptomen gehad" denk ik. Zo heb ik zere tepels gehad, tot aan nod dikke afscheiding (heb ik normaal niet) , best vaak maagzuur gehad en het steeds koud gehad door de dag heen. Ook heb ik al heel vroeg menstruatie achtige steekjes en pijn om de onderbuik gehad. Dit heb ik normaal gesproken helemaal niet (pas op dag 2 van menstruatie heb ik vaak pijntjes. Inmiddels zijn al deze klachten wel weg en </p><p>Momenteel ben ik wel flink verkouden. Zou het zo kunnen dat de menstruatie daarom uit blijft? Of zijn er ook mensen die dit hebben gehad (bruinig afscheiding) en zwanger zijn? </p><p><br />Ik ben benieuwd ?</p><p>liefs, </p>