Bruine afscheiding (34 wkn)

<p>Dag dames,</p><p>Sinds vanmorgen heb ik last van bruine afscheiding (34 wkn zwanger). Ik heb de vk gebeld en die zegt dat als het niet rood wordt het oke is. Maar ik maak me er dus wel druk over.. misschien hier iemand die mij beter gerust kan stellen en hier ervaring mee heeft? </p><p>Liefs,</p>
 
Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt! Heel eerlijk? Je hebt het beste gedaan door je verloskundige te bellen. Als zij zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken, is het misschien beter als je probeert je zorgen los te laten. Ze houden je echt goed in de gaten en hebben verstand van zaken!
Over wat het zou kunnen zijn: je baarmoedermond is nu supergoed doorbloed dus je kan zomaar een klein bloedinkje krijgen door bijvoorbeeld (snelle opwinding bij) seks, niezen, of niets. Als het bruin is, is het oud bloed dus je vagina is dit netjes aan het opruimen.
Mocht je je toch zorgen blijven maken, kan je altijd de verloskundige bellen en aangeven dat je het toch niet helemaal begrijpt en niet los kan laten. Misschien kan ze dan iets meer tijd nemen om het aan je uit te leggen en je gerust te stellen. 
 
Dankjewel Pippalotta! Het blijft iets stoms he: ik weet dat ik me geen zorgen moet maken, maar dat doe ik dan toch. Ik vind altijd vooral het: "hou in de gaten dat het niet rood wordt" lastig. Dan heb ik het idee dat ik ieder kwartier naar de wc moet lopen om te checken ofzo (terwijl dit echt onzin is). Bedankt voor de geruststelling, dit helpt al meer dan de minuut die ik de vk gesproken heb :) 
 
Ik snap je helemaal hoor! Ik had met 24 weken een ieniemienie beetje bruin bloed en heb toen gelijk de vk gebeld. Je maakt je toch gelijk zorgen! Hopelijk wordt het gauw minder!
 
Terug
Bovenaan