bruine afscheiding in week 6

Hallo Allemaal.
29 september een test gedaan...helemaal blij..ben zwanger. Nu ruim 6wkn Zw en vanochtend op de wc bruine slijmerige afscheiding. Nu elke keer weer naar de wc en nakijken. Huisarts gebeld die geeft aan af te wachten(wist ik wel)kan een doorbraakbloedingzijn, maar vrees zelf het ergste. Heeft er iemand ook last van dit soort bloedingen gehad en hoe snel zet het door wanner het niet goed is tot daadwerkelijke bloedingen?

Antje 126

Hoi Antje,

Ik wil je geruststellen, het hoeft niets te betekenen, zeker niet zolang het bruin is. Ik heb het zelf ook ruim een week gehad rond de 7de week en ben nu alweer 22 weken zwanger. Hiervoor heb ik een miskraam gehad en toen begon het ook met bruin en werd het  bij mij in no time rood... Toen was het helaas wel echt mis (was ook rond de achtste week). De tweede keer was ik dus ook heel ongerust, maar er was dus niets aan de hand! Het komt echt heel vaak voor en het kan dus heel goed goed gaan! Ik heb wel de tweede keer een vroege echo gehad (met 7 weken en 5 dagen), misschien kun je daar ook om vragen? Succes!!! Ik hoop voor je op een goede zwangerschap!!

Katja

Rond 8 weken heb ik een week lang last gehad van bruine afscheiding met af en toe zelfs wat roze afscheiding. Ik maakte me best wel zorgen en was erg bang voor de termijnecho, maar gelukkig bleek alles in orde, het is zelfs een tweeling!  
In het begin van je zwangerschap is je doorbloeding van de baarmoeder beter en kan er wel eens een haarvatje knappen. Zolang er geen krampen zijn en het geen helder bloed en eventueel stolsels zijn, is er vaak niks aan de hand.

Hoi Antje,

Hoe is het nu met je?

Ik ben nu voor de tweede keer zwanger en heb beide keren bloedverlies gehad. Bij de eerste zwangerschap in de 5e week, en helaas werd dit al snel helder rood bloed  en eindigde het in een miskraam.
Bij de tweede keer bij ruim 6 weken wederom bruine afscheiding. Deze keer begon het in het vliegtuig, op de terug reis  van vakantie.  Dit heeft een kleine 2 dagen geduurd, waarin bruine en redelijk heldere afscheiding elkaar afwisselden. Daarna was het over, en ben ik nu ruim 23 weken zwanger.

Ik hoop voor je dat het snel stopt, en je binnenkort een mooi kloppend hartje op de echo te zien krijgt.

Groet Vonni

P.s. Ik mocht deze zwangerschap al vrij vroeg een echo laten maken ivm het bloedverlies. De geruststelling van een kloppend hartje was erg fijn.

Terug
Bovenaan