Bruine afscheiding (morgen 6 weken zwanger). Moet ik me zorgen maken?

Hoi Meiden,

Ik weet sinds 1 week dat ik zwanger ben van ons eerste kindje.
Ik had het abolsuut nog niet verwacht aangezien ik nog maar net was gestopt met de pil.
Maar blijkbaar vallen wij in de categorie die (vooralsnog) geen problemen heeft om zwanger te raken.
Een hele geruststelling!

Morgen ben ik 6 weken.
Gisterenmiddag trof ik in m'n onderbroek een piepklein beetje bruine afscheiding aan.
Vanochtend weer!
M'n buikpijn is al 2 weken hetzelfde. Alsof je ongesteld moet worden zeg maar. Maar dat gevoel schijnt er bij te horen (bandenpijn?)

Het schijnt vaker voor te komen dat vrouwen tijdens de zwangerschap wat bruine afscheiding of soms zelfs bloed verliezen.
Maar wat is jullie ervaring?
Moet ik me zorgen maken?
Of moet ik me pas zorgen maken als er echt rood bloed gaat vloeien (i.p.v. dat speldenknopje bruine afscheiding zonder ergere buikpijn)

Alles is nieuw voor me. Ben enorm onzeker nu!
Ik hoop dat iemand me een beetje wijze woorden kan geven.

Liefs, Kim
 
Zou me geen zorgen maken. Heb het bij beide zwangerschappen gehad. Het is gewoon oud bloed wat weg moet. Bij veel buikpijn helder bloed verlies dan zou ik me zorgen maken. Maar voor nu, gewoon genieten dat er een mooi wondertje in je buik groeit.
 
Ik zou me ook niet te veel zorgen maken je kan wel eens bruine/roze afscheiding hebben, ik heb het ook komt bij mij door het groeien van de baarmoeder ( die is bij mij nogal gevoelig).
 
pfff dank je Tamjo.
Ik heb wel gelezen dat het voorkomt, maar als het jezelf overkomt..... Het blijkt schrikken!

Dus zolang ik geen rood bloed verlies hoef ik me geen zorgen te maken denk je?
Dan hoop ik maar dat dat niet gebeurd! :)
 
Bedankt Kelly!
Ik denk inderdaad dat de baarmoeder flink aan het groeien is. Heb continu buikpijn.
Maar gelukkig geen echt bloed te zien.
Ben door jullie berichtjes weer een beetje gerustgesteld!
fijn :D
 
Ik zou me nu geen zorgen maken echt niet. Ik heb het bij beide zwangerschappen gehad. Bij de tweede waarvan ik morgen van ben uitgerekend dacht ik gewoon ongesteld was dus kan je nagaan! Al was het dus wel iets anders dan een normale menstruatie! Dus bij mij is het gewoon normaal denk ik. Bij een evt derde zwangerschap dan denk ik gewoon ja dit hoort er gewoon bij. Ik heb het nog best een aantal weken gehad. Dus gewoon op je roze wolk gaan zitten.
 
Terug
Bovenaan