Bruine afscheiding

<p>Hoi dames</p><p>ik had maandag een hele mooie echo met kloppend hartje toen was ik 7+6 weken. Vandaag had ik 1x bij afvegen een beetje bruin/beige afscheiding, bij de tweede/derde wc bezoek helemaal niets meer en bij de vierde leek het wel of er een bruine sliert in de wc pot zat maar toen geen afscheiding bij afvegen. Ik zou nu dus 8+4 zijn moet ik me zorgen maken? Ik drink af en toe wel frisdrank en heb gisteren een drukke werkdag gehad (kinderopvang) steeds kinderen naar bed brengen en uit bed halen. Deze dingen kunnen niet voor een miskraam zorgen lijkt me? Ik was eindelijk gerust na die echo maar nu maak ik me weer zorgen?</p>

Ik kan het je niet zeggen helaas. Ik heb bij een zwangerschap van week 8 tot week 13 elke week een bloeding gehad zonder duidelijke oorzaak met een gezonde baby na 9 maanden en heb voor deze zwangerschap helaas ook bloedverlies gehad maar deze keer bleek het een missed abortion en klopte het hartje al twee weken niet meer. Als je echt twijfelt bel de VK misschien kan zij je gerust stellen of toch nog keertje echo doen om te kijken of alles goed is. Ga voor je duimen

Ik had dit bij mijn tweede zwangerschap ook. De verloskundige stelde me toen gerust en zei dat wanneer het geen rood bloed was en/of geen buikpijn ik me geen zorgen hoefde te maken. Onze zoon is nu 12 weken :)

Ik heb dit ook gehad bij ongeveer 7 weken zwangerschap. Ik had een dag of 3 een heel klein beetje bruine afscheiding bij het afvegen. Het schijnt dat je rond deze termijn nog oud innestelingsbloed kunt verliezen. Heel normaal en niks om je zorgen over te maken. Inmiddels is mijn zoontje bijna 2 weken oud ?

Als je twijfelt altijd contact opnemen met je verloskundige, die kunnen je hierin het beste adviseren.
Er zijn allerlei verschillende redenen waarom je bruine afscheiding kunt hebben, de verloskundige kan beter beoordelen wat voor jou van toepassing is.

Terug
Bovenaan