bruine afscheiding

Hallo allemaal,
Ik ben van het april-forum en vandaag 6 weken zwanger van de eerste. Ik verlies sinds vrijdagavond wat bruine afscheiding gehad met wat erg kleine stolseltjes. Vandaag zat er een grote zwarte slijmprop/stolling in. Ik heb zo hier en daar gekeken op deze site en las dat het oud innestelingsbloed zou kunnen zijn (maar ook ...). Ik heb geen buikpijn en de afscheiding wordt ook niet erger. Misschien is er iemand die mij gerust kan stellen, iemand bij wie het allemaal (evt. bij een eerdere zwangerschap) goed is gegaan na bruine afscheiding? Ik heb vrijdag naar de huisarts gebeld (toen ik nog geen 'klachten' had) en kan er maandag terecht. Alvast bedankt.
Groetjes, Esmeralda
 
Het lijkt mij niet goed als je stolsels hebt verloren. Het is wel vaker dat iemand bruinachtige afscheiding heeft in het begin van de zwangerschap, dit is vaak oud bloed, maar stolsel is niet goed.
Ik hoop dat de huisarts iets voor je kan doen, al denk ik zelf van niet. Hopelijk stuurt hij je door voor een echo dan weet je zeker of het nog goed zit.
Probeer je niet te druk te maken, want iedere zwangerschap is ander, wacht gewoon af.
suc6 morgen
 
Het wil in eerste instantie niets zeggen. Het kan -zoals je zelf al zei- oud/innestelingsbloed zijn. Helaas kan ik je niet geruststellen. Mocht je nog wat stolsels verliezen dan kan je ze het beste uit het toilet halen en bewaren voor morgen. Het kan ook een stukje placenta zijn, maar helaas kan ik je niet geruststellen, sorry! Je moet maandag om een echo vragen, want 'ze' willen nog wel eens zeggen "we wachten het even af". Die periode tussen wachten en de echo is niet prettig. Ze hebben altijd spoedplekken! Toen ik een miskraam kreeg kon ik ook snel terecht (na een tip om een spoedecho te vragen). Mijn miskraam ging gepaard met steken en last van mijn onderrug(ongeveer 7 weken). Misschien een kleine geruststelling dat als je geen last van je rug hebt en steken, dat het meevalt. Ik zal voor je duimen!
 
Ik heb dit ook gehad!
Toen ik zes weken zwanger was van mijn eerste.
Ik verloor zo'n drie weken lang af en aan wat bloed, met stolsels. Op een gegeven moment was het zelfs rood bloed. Je kunt je de paniek vast voorstellen. De verloskundige reageerde heel koel: ja het kan,houd maar vast rekening met een miskraam,alles kan..
Ik ben naar de huisarts gegaan die me doorverwees voor een echo. Die kon ik in het plaatselijke ziekenhuis niet zomaar krijgen. er was een wachtlijst. Persoonlijk vond ik dit ernorme onzin, en was ook overstuur tegen die tijd. Mijn man heeft toen het academisch ziekenhuis gebeld -> daar konden we dezelfde !! dag nog terecht. En mijn zwangerschap was intact er was zelfs hartactie te zien. Pas rond de 12e week kwamen ze erachter wat het was.. niet iets ernstigs maar wel reden om me in de gaten te houden. De gynocoloog vertelde me dat bloedverlies ALTIJD serieus genomen moet worden maar dat dat helaas niet altijd gebeeurd..
Sterkte!!
 
Ilseas, Greta en de anoniems bedankt voor jullie snelle reactie. Ik heb vanmiddag ook een beetje rood bloed gehad (echt een beetje) en voel mij verder lichamelijk goed (mijn humeur is iets minder). Ik zal morgen inderdaad maar wat aandringen op verder onderzoek..Hé bedankt!
Groetjes, Esmeralda
 
Ik heb in de 6de 10de en 12de week bloed verloren. Veel bloed (rood). Wc-pot lag vol. Ik dacht echt dat het mis ging. Het bleek dat ik een gevoelige baarmoedermond had. Ik ben inmiddels 19 weken zwanger en alles gaat goed! Maar ieder lichaam en zwangerschap is anders, je zal wel door worden gestuurd voor een echo.
Sterkte!
 
Hallo allemaal,
Ik ben vanochtend naar de huisarts geweest en hij verwees mij na een kort inwendig onderzoek door voor een echo. Gelukkig kan ik vanmiddag al in het ziekenhuis terecht (ben nu met 7 glazen water bezig..). Van alle positieve berichten krijg ik toch steeds weer hoop hoewel het slechte voorgevoel overheerst. Ik houd jullie op de hoogte. Bedankt voor de reacties.
Groetjes, Esmeralda
 
Terug
Bovenaan