Bruinig/rozige afscheiding (ook met afvegen) HELP

Hoi, iK ben als het goed is nu in de 12e week van mijn zwangerschap. Vrijdag mag ik naar de VLK voor een echo. Maar nu zag ik vannacht met afvegen een beetje roze-achtig en nu is het weer, Ik heb ook steeds van die steekjes in mijn buik en ik maak me nu dus heel erg zorgen. Herkent iemand dit?Heb tot nu toe nergens last van gehad en ik maak me nu wel druk moet ik zeggen. Zal ik de VLK bellen?

Ohh weet iemand raad?
 
Hoi anoniem,

Ik heb hetzelfde gehad maar dan in de 9de week. Ik heb toen de vk gebeld en die vroeg meteen of ik sex had gehad. Het is namelijk zo dat je baarmoedermond erg doorbloed is en er makkelijk een haarvaatje kan knappen. Verder kan het innestelingsbloeding zijn. Zo te horen is het minimaal wat je verliest en komt vaker voor. Alleen als het aan blijft houden zou ik even contact opnemen maar onthoudt:
Mocht het het begin van 'misgaan' zijn dan kunnen ze er niks aan doen.
Gewoon afwachten maar zou ik zeggen.
Mocht je echt twijfelen dan kun je gewoon even bellen hoor...

Succes, liefs Sas.
 
Bedankt Sas, ik heb inmiddels wel de verloskundige gebeld (ik hield het niet meer) die zei hetzelfde. Ik maak me nog steeds druk, ook omdat ik steeds steekjes in mijn buik heb. Ik heb geen sex gehad gister, ben wel wezen sporten (vrij fanatiek), misschien heeft dat ermee te maken. Maar hoe lang kan zoiets aanhouden? Kan het de hele dag duren of was het bij jou (of iemand) snel weg?

Het klopt, als het niet goed is kun je het niet tegen houden.

Groetjes van een stresskip
 
Hoi, ik heb het heel vaak gehad, volgens de dokter adertjes die stuk gaan. Het gebeurde als ik gefietst had of als ik naar de wc ging. Als het niet op een menstruatie lijkt en je hebt geen menstruatiekrampen is er waarschijnlijk niets aan de hand. Die andere steekjes zijn normaal.
Sterkte!
 
Hai,

Je merkt het echt wel als je een miskraam krijgt. Ik zou me als ik jou was om een klein beetje buikpijn geen zorgen maken. Ik heb een miskraam gehad en die ging gepaard met veel (heel veel) helder bloed en heel erg buikpijn. Een beetje bruin bloed kan meestal geen kwaad. Een vriendin van mij heeft 9 maanden lang bloedverlies gehad (bruin bloed) en ze heeft een gezonde zoon. Gewoon even afwachten, hoe moeilijk het ook is. Heel veel sterkte. Liefs Monique
 
Bedankt allemaal,

Het is inmiddels al wel wat meer geworden en ook wat roder. Ik heb de VLK zelf gesproken (en nogmaals gebeld) maar die zegt nog steeds dat ik me niet druk moet maken. Stom genoeg blijf ik dat doen en zeker iedere keer als ik weer naar het toilet ga en bloed zie.

Toch heel erg bedankt,

liefs
 
Ik ben nu ongeveer 8 weken zwanger en heb al een week bruinige afscheiding (soms ook bruine 'slierten'). Ik schrok me ook rot, omdat ik in juni een missed abortion heb gehad. Gelukkig hoor ik van veel mensen dat, zo lang het bruin is en ik geen extreme buikpijn heb, ok is.
 
Terug
Bovenaan